20/8/17

Η Ελλάδα βλέπει τα κρουαζιερόπλοια απλώς να περνούν - Και φυσικά δεν φταίει το αρμόδιο υπουργείο, φταίνε οι "άλλοι"

ΗΛΙΑΣ ΜΠΕΛΛΟΣ
«Ο κόσμος έχει αγοράσει όλες τις τηλεοράσεις και τα αυτοκίνητα που επιθυμεί και αγοράζει πλέον αναμνήσεις όσο ποτέ στο παρελθόν. Και εμείς στην κρουαζιέρα κάνουμε ακριβώς αυτήν τη δουλειά».
Με αυτά τα λόγια περιέγραφε πριν από λίγες μέρες τη μεγάλη ανάπτυξη του κλάδου και την αύξηση των κρατήσεων για κρουαζιέρες σε ιστορικά υψηλά ο επικεφαλής της δεύτερης μεγαλύτερης εταιρείας κρουαζιέρας στον κόσμο, της Royal Caribbean Cruises, Ρίτσαρντ Φρέιν. Ομως, αυτή η πραγματικότητα, που έχει σημάνει τη χρυσή εποχή του κλάδου διεθνώς, δεν έφτασε ακόμα στην Ελλάδα που κατά το πρώτο εξάμηνο αναμένεται να εμφανίσει μείωση των αφίξεων κρουαζιερόπλοιων της τάξης του 20%.
Η ολιγωρία της χώρας να προβάλει νέους προορισμούς πέραν της Μυκόνου, της Σαντορίνης και μερικών ακόμα περιοχών, σημαίνει πως οι μεγάλες εταιρείες δεν μπορούν να σχεδιάσουν δρομολόγια για τα νέα μεγάλα πλοία, χωρίς να περιλάβουν και άλλες χώρες. Πάντως, άλλες στιβαρές αγορές προορισμού στην παρούσα φάση στην Ανατολική Μεσόγειο δεν υπάρχουν. Αλλωστε, ο καταλύτης για τη σημαντικότατη πτώση του αριθμού των κρουαζιερόπλοιων που ήρθαν φέτος στην Ελλάδα, ήταν η κατάρρευση της τουρκικής αγοράς λόγω των τρομοκρατικών επιθέσεων και της απόπειρας πραξικοπήματος.

Λίγες μέρες μετά τη Royal Caribbean, η Norwegian Cruise Line Holdings –η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία διεθνώς με στόλο 25 μεγάλων πλοίων– ανακοίνωσε υψηλότερη της αναμενόμενης καθαρή κερδοφορία ύψους 198 εκατ. δολ. κατά το δεύτερο τρίμηνο και αναβάθμισε τις εκτιμήσεις της για όλο το έτος.

Το «αφεντικό» της, ο Φρανκ ντελ Ρίο, μίλησε για βέλτιστο περιβάλλον κρατήσεων και γνωστοποίησε πως οι κρατήσεις για το δεύτερο εξάμηνο έχουν καλύψει όλη τη χωρητικότητα του στόλου της εταιρείας του, ενώ «τρέχουν» με ασυνήθιστα υψηλούς ρυθμούς για την εποχή και οι κρατήσεις για το 2018.

Τίποτε απ’ όλα αυτά δεν συμβαίνει δυστυχώς στην Ελλάδα, που παρά το εμπεδωμένο από το δυνητικό επιβατικό κοινό μεγάλο ιστορικό ενδιαφέρον και τις αναγνωρισμένες μοναδικές φυσικές ομορφιές, παραμένει εν πολλοίς απομονωμένη αγορά στην Ανατολική Μεσόγειο, που αδυνατεί να ακολουθήσει τους ρυθμούς ανάπτυξης της διεθνούς αγοράς.

Πάνω από 25 εκατ. επιβάτες αναμένεται μέσα στο 2017 να επιλέξουν την κρουαζιέρα ως τρόπο διακοπών, γεγονός ενδεικτικό της δυναμικής της ανάπτυξης του κλάδου που προσδιορίζεται κατά μέσον όρο στο 7% ετησίως από το 1990 μέχρι σήμερα. Αντίστοιχα, η συμβολή του κλάδου στην παγκόσμια οικονομία έφτασε τα 117 δισ. δολάρια το 2016, σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ενωσης Κρουαζιέρας (CLIA), αλλά η Ελλάδα δεν μπόρεσε να ξεπεράσει τα 500 εκατομμύρια πέρυσι, παρά το ότι είναι η τρίτη μεγαλύτερη αγορά στη Μεσόγειο μετά την Ισπανία και την Ιταλία, οι οποίες προηγούνται πάντως με πολύ μεγάλη διαφορά. Μένει βέβαια να φανούν πλέον και οι επιπτώσεις από την τρομοκρατική επίθεση στη Βαρκελώνη και κατά πόσον θα πλήξουν ολόκληρη τη Μεσόγειο, σημειώνουν οι επαΐοντες.
Καθημερινή

1 σχόλιο:

  1. Οσο ειμαστε κολλημενοι σε παλαιοπρακτικες συνδικαλιστικων ορεξεων,δεν προκειται να δουμε χρηματα παρα μονον σε σουβλακια στου Μπαιρακταρη και κανενα τσολιαδακι απο τα σουβενιρ.
    ημα πρωτο το home porting,δηλ. τα λιμανια να γινουν τοπος διανυκτερευσεων και αναμονης για την επιβιβαση τουριστων κρουαζιερας.
    Ταναπαλιν βεβαια τοπος αποβιβασης και αναμονης μεχρι την ωρα της αναχωρησεως απο αεροδρομια.
    Το ζουμι ειναι κυριως η παραμονη που θα τιους κανει να βγουν για βολτα,φαγητο,διασκεδαση.
    Καποιοι τολμηροι ρισκαρουνε ανοιγοντας μαγαζια ποιοτητος στην παλαι ποτε Τρουμπα με την ελπιδα αυτη της παραμονης μεχρι την αλλη η παρ'αλλη ημερα επιβιβασης.
    Ιδιαιτερη ευκαιρεια ειναι η παρουσα συγκυρια με τις αναταραχες σε πολλα ανταγωνιστικα κρατη αφου αν ηταν τα πραγματα ηρεμα θα βλεπαμε την πλατη της τουρκιας που απο ΦΠΑ μεχρι σερβις ειναι σκαλες μπροστα μας.
    Αν δεν καταλαβουν οι 'αρμοδιοι' οτι κρουαζιερα σημαινει μεγαλο πλεγμα υπηρεσιων και προτοτυπιων δεν θα γινει τιποτα.
    Θα βγαινουν το πρωι για εκδρομη πληρωμενη ηδη ΜΕΣΑ στο πλοιο,κρατωντας το νερο απο ΜΕΣΑ απο το πλοιο και το εσοδο για την χωρα θα ειναι κανενας πιτογυρος με μπυρα,τα 15 ευρω στο τρενακι της Ζεας και μερικα αλλα.
    Ποιος θα υλοποιησει το μεγαλοπνοο αλλα τρομερα προσοδοφορο της πιστα Φ 1 στην περιοχη της Δραπετσωνας,την υπογεια διαβαση απο του Ξαβεριου και κατω απο την εισιδο του λιμανιου που θα σε εβγαζε στην εισοδο της Φ 1,τις μαρινες για γιωτ υψηλης απολαβης στα πρωην Λιπασματα οπως το Μοντε Καρλο ακομα και το ναυτιλιακο Σιτυ του Λονδινου υπηρχε εφεση να μεταφερθει εκει με τα τεραστια εσοδα του.
    Αντι γι'αυτα ομως βλεπεις μια τεραστια χαβουζα με μπαζια,σκουπιδια κλπ.
    Ποσοι γνωριζουν οτι ο ταφος του Θεμιστοκλη βρισκεται εγκαταλλελειμενος μεσα στην αλανα των Λιπασματων ?. Εδω θα μου πεις οτι η ναυμαχια οροσημο της ανθρωποτητος κοντευει να γινει σκραπαδικο στην Κυνοσουρα.
    Κλεινοντας θελω να αναφερθω σε εναν ανθρωπο που οραματιστηκε πολλα απο αυτα και ειχε την θεληση να τα πραγματωσει.
    Τον πρωην ΥΕΝ Ανωμεριτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.