13/6/17

Ένας άνεμος εκκοσμίκευσης πνέει στο μουσουλμανικό κόσμο

Τιερί Μεϊσάν
JPEG - 26.7 ko 
Ελάχιστα γνωστός στο δυτικό κόσμο, ο Σαγίντ Κουτμπ (1906-1966) είναι ο στοχαστής αναφοράς του «πολιτικού ισλάμ», δηλαδή, της θέλησης να οργανωθεί η κοινωνία και η ιδιωτική ζωή των ατόμων, ανεξάρτητα από τη θρησκεία τους, σύμφωνα με μια ερμηνεία του ισλάμ. Δεν θα ενσωματωθεί στους Αδελφούς Μουσουλμάνους παρά μόνο το 1953. Θα καθαρίσει την ιδεολογία τους από τα εθνικιστικά στοιχεία της Χασάν αλ-Μπάνα για να θεσπίσει ένα δόγμα αναίσθητο σε κάθε συμφραζόμενο στοιχείο. Μέσα σε 64 χρόνια, πολλοί μουσουλμάνοι στον κόσμο εγκατέλειψαν την πνευματικότητα του ισλάμ για να υιοθετήσουν αποκλειστικά το πολιτικό δόγμα του Σαγίντ Κουτμπ. Η σκέψη του δομεί το σύνολο των τζιχαντιστικών ομάδων.

Η ομιλία του Ντόναλντ Τραμπ στο Ριάντ πυροδότησε ένα κύμα δηλώσεων κατά της τρομοκρατίας και κατά του πολιτικού ισλάμ. Ο αραβικός κόσμος εκφράζει τη δίψα του για την εκκοσμίκευση, την ίδια στιγμή που η τελευταία παραμορφώνεται στην Ευρώπη και χρησιμοποιείται εναντίον των θρησκειών. Ενώπιων αυτής της πνοής ελευθερίας, οι Βρετανοί οργανώνουν το στρατόπεδο του πολιτικού ισλάμ γύρω από το Κατάρ, του Ιράν, της Τουρκίας και των Αδελφών Μουσουλμάνων.

 Δικτυο βολταιροσ | δαμασκοσ (συρια 

Κατά τη διάρκεια της αποικιοκρατίας και σε όλη τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου, οι ιμπεριαλιστικές δυνάμεις χρησιμοποίησαν τις θρησκείες για να καταπνίξουν κάθε αμφισβήτηση της κυριαρχίας τους. Για παράδειγμα, η Γαλλία, η οποία το 1905 υιοθέτησε ένα σημαντικό νόμο για την εκκοσμίκευση των θεσμών της, αποφάσισε αμέσως να μην τον εφαρμόσει στις αποικίες της.

Γνωρίζουμε σήμερα ότι οι Αραβικές Ανοίξεις ήταν μια βρετανική πρωτοβουλία για να τοποθετήσουν τους Αδελφούς Μουσουλμάνους στην εξουσία και με αυτό το τρόπο να ενισχυθεί η αγγλοσαξονική κυριαρχία στην «Ευρύτερη Μέση Ανατολή».

Εδώ και 16 χρόνια, οι Δυτικοί κατηγορούν δικαίως τους μουσουλμάνους να μην ταχτοποιήσουν το σπίτι τους και να ανέχονται τρομοκράτες. Ωστόσο, είναι πλέον σαφές ότι αυτοί οι τρομοκράτες υποστηρίζονται από αυτούς τους ίδιους τους Δυτικούς για να υποδουλώσουν τους μουσουλμάνους μέσω του «πολιτικού ισλάμ». Το Λονδίνο, η Ουάσιγκτον και το Παρίσι δεν ανησυχούν για τη τρομοκρατία παρά όταν ξεφεύγει ​​από την «ευρύτερη Μέση Ανατολή» και δεν επικρίνουν ποτέ το «πολιτικό ισλάμ», τουλάχιστον στους Σουνίτες.

Εκφωνώντας το λόγο του στο Ριάντ, στις 21 Μαΐου 2017, ο πρόεδρος Τραμπ ήθελε να θέσει τέρμα στη τρομοκρατία που καίει την περιοχή και εξαπλώνεται από τούδε και στο εξής προς τη Δύση. Τα λόγια που πρόφερε ήταν σαν ηλεκτροσόκ. Η ομιλία ερμηνεύτηκε ως άδεια για το τερματισμό αυτού του συστήματος.

Αυτό που φαινόταν αδιανόητο κατά τη διάρκεια των τελευταίων αιώνων ξαφνικά αποκρυσταλλώθηκε. Δεχούμενη να σταματήσει κάθε επαφή με τους Αδελφούς Μουσουλμάνους , η Σαουδική Αραβία εξαπολύθηκε εναντίον εκείνων που επιδιώκουν συνεργασία με τους Βρετανούς, και ιδιαίτερα κατά του Κατάρ. Το Ριάντ έδωσε το σήμα για πογκρόμ που φέρνει μαζί μεγάλες απογοητεύσεις. Με πνεύμα βεδουίνης εκδίκησης, διακόπηκαν οι διπλωματικές σχέσεις, και οργανώθηκε ένας οικονομικός αποκλεισμός εναντίον του καταριανού πληθυσμού· ενώ στα Εμιράτα ποινή 15 ετών φυλάκισης επιβλήθηκε σε όποιον εκφράζει απλή συμπόνια για τους κάτοικους του μισητού Κατάρ.

Άρχισε μια γιγαντιαία μετακίνηση των δυνάμεων και των συμμαχιών. Αν αυτή η τάση συνεχιστεί, η περιοχή θα οργανωθεί γύρω από μια νέα διάσπαση. Το ζήτημα της πάλης κατά του ιμπεριαλισμού θα δώσει τη θέση τους σε εκείνο της πάλης κατά τους κληρικαλισμού.

Οι Ευρωπαίοι έχουν ζήσει αυτό το χάσμα για τετρακόσια χρόνια, από τον δέκατο έκτο έως τον δέκατο ένατο αιώνα, αλλά όχι οι ΗΠΑ, επειδή η χώρα αυτή ιδρύθηκε από την αίρεση των Πουριτανών που διέφυγε από αυτό το χάσμα. Η πάλη κατά του πολιτικού χριστιανισμού ήταν προπαντός ένας αγώνας ενάντια στη απαίτηση του κλήρου της καθολικής εκκλησίας να διέπει τους πιστούς της μέχρι και στην κρεβατοκάμαρά τους. Δεν τελείωσε παρά με τον πάπα Παύλο ΣΤ’, ο οποίος εγκατέλειψε την παπική τιάρα. Αυτό το τριπλό στέμμα υποτίθεται ότι συμβόλιζε ότι ο πάπας ήταν πάνω από τους βασιλείς και αυτοκράτορες.

Όπως ο αρχικός χριστιανισμός δεν είχε ιερείς (εμφανίστηκαν μόνο στο τρίτο αιώνα), το αρχικό ισλάμ και ο σημερινός σουνιτισμός δεν έχουν. Μόνο ο σιιτισμός δομήθηκε όπως ο καθολικισμός και η ορθοδοξία. Στην πραγματικότητα, το σημερινό πολιτικό ισλάμ ενσαρκώνεται από τους Αδελφούς Μουσουλμάνους και τη κυβέρνηση του σεΐχη Ροχάνι (ο τίτλος του σεΐχη υποδεικνύει ότι ο πρόεδρος Ροχάνι είναι μέλος του σιιτικού κλήρου).

Επί του παρόντος διαμορφώνεται μια κληρική συμμαχία με τη βοήθεια του Ηνωμένου Βασιλείου. Μπορεί να αποτελέσει ένα μπλοκ που περιλαμβάνει το Ιράν, το Κατάρ, την Τουρκία, το Ιντλίμπ στη βορειοδυτική Συρία και τη Γάζα. Αυτό το σύνολο θα γινόταν ο προστάτης των Αδελφών Μουσουλμάνων και, επομένως, υπερασπιστής της χρήσης της τρομοκρατίας.

Μέσα σε δύο εβδομάδες, ο αραβικός Τύπος, ο οποίος θεωρούσε μέχρι τώρα ευνοϊκά τους Αδελφούς Μουσουλμάνους ως μια ισχυρή μυστική οργάνωση και το τζιχαντισμό ως νόμιμη δέσμευση πίστης, ξαφνικά έκανε εντυπωσιακή κυβίστηση. Παντού, ο καθένας καταγγέλλει την απαίτηση των Αδελφών Μουσουλμάνων να διέπει τη ζωή των ανθρώπων και την αιμοβόρα τρέλα του τζιχαντισμού.

Αυτή η πλημμύρα παρατηρήσεων, οι αιώνες απογοήτευσεις που εκφράζουν, η βία τους, κάνει κάθε επιστροφή πίσω αδύνατη. Αυτό δεν σημαίνει ότι η συμμαχία Ιράν-Τουρκίας-Κατάρ-Χαμάς θα πάει μέχρι το τέλος του δρόμου. Αυτό το επαναστατικό κύμα συμβαίνει κατά τη διάρκεια του μήνα του ραμαζανιού. Οι συναντήσεις μεταξύ φίλων και οικογένειας που έπρεπε να είναι συναινετικές γιορτές μετατρέπονται μερικές φορές σε διαμαρτυρία κατά αυτού που φαινόταν στο παρελθόν να είναι οι βάσεις του ισλάμ.

Στη περίπτωση που θα συνεχιστεί η διάσπαση υπέρ ή κατά του κληρικαλισμού, θα υπάρξει μια γενική αναδιαμόρφωση του πολιτικού τοπίου. Για παράδειγμα, οι Φρουροί της Επανάστασης, οι οποίοι συστάθηκαν κατά του αγγλοσαξονικού ιμπεριαλισμού, συσσώρευσαν δυσαρέσκεια κατά του ιρανικού κλήρου. Πολλοί θυμούνται ότι κατά τη διάρκεια του πολέμου που επιβλήθηκε από το Ιράκ, οι μουλάδες και αγιατολάχ τακτοποίησαν τα παιδιά τους, ενώ οι Φρουροί πέθαναν στο πεδίο της μάχης. Αλλά αποδυναμωμένοι κατά τη διάρκεια της πρώτης θητείας Ροχάνι, είναι απίθανο ότι θα τολμήσουν να σταθούν ενάντια στην αστοθρησκευτική εξουσία. Αντίθετα, η  λιβανέζικη Χεζμπολάχ οδηγείται από τον σαγιέντ Χασάν Νασράλα (εδώ ο τίτλος του σαγιέντ δείχνει ότι είναι άμεσος απόγονος του προφήτη Μωάμεθ), μια προσωπικότητα που προωθεί το διαχωρισμό της δημόσιας σφαίρας από την ιδιωτική. Παρά το γεγονός ότι εκτελεί  μια θρησκευτική λειτουργία και μια άλλη πολιτική, ήταν πάντα αντίθετος να συγχέονται οι δύο, ενώ αποδέχεται την πλατωνική αρχή της velayat-e faqih (δηλαδή της κυβέρνησης από έναν σοφό). Επομένως, είναι μάλλον απίθανο ότι η Χεζμπολάχ θα ακολουθήσει τη κυβέρνηση Ροχάνι.

Εν τω μεταξύ, ολόκληρη η περιοχή διαταράσσεται: στη Λιβύη, οι Αδελφοί Μουσουλμάνοι αποχώρησαν από τη Τρίπολη αφήνοντας μια πολιτοφυλακή να απελευθερώσει τον Σαΐφ αλ-Ισλάμ Καντάφι και τον στρατηγό Χαφτάρ να επεκτείνει την επιρροή του. Στην Αίγυπτο, ο στρατηγός-πρόεδρος αλ-Σίσι ανάθεσε στους ομολόγους του του Κόλπου να συντάξουν έναν κατάλογο τρομοκρατών. Στην Παλαιστίνη, η πολιτική ηγεσία της Χαμάς κατέφυγε στο Ιράν. Στη Συρία, οι τζιχαντιστές σταμάτησαν να μάχονται κατά της συριακής Δημοκρατίας και περιμένουν τις διαταγές. Στο Ιράκ, ο στρατός έντεινε τις προσπάθειές του κατά των Αδελφών Μουσουλμάνων και του Τάγματος των Νακσμπαντι. Στη Σαουδική Αραβία, η Παγκόσμια Μουσουλμανική Λίγκα (Muslim World League) απέκλεισε από το διοικητικό της συμβούλιο τον ιεροκήρυκα-αστέρα των Αδελφών και εγκωμιαστή των Αραβικών Ανοίξεων, σεΐχη Γιουσέφ Αλ-Καρανταουί. Ενώ η Τουρκία και το Πακιστάν ξεκίνησαν τη μεταφορά δεκάδων χιλιάδων στρατιωτών προς το Κατάρ· το οποίο δεν μπορεί πλέον να τρέφεται παρά μόνο με τη βοήθεια του Ιράν.

Μια νέα εποχή φαίνεται να αναδύεται στη περιοχή.



19 σχόλια:

  1. Εσύ πάντως δεν έχεις πάρει τίποτα από την ορθοδοξία, το μαρτυρεί ο τρόπος έκφρασης σου και η αγένεια.

    Άκου "μας έχουν πρήξει"!
    Ποια παιδεία και νουθεσία;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Με μια γρήγορη ανάγνωση που έκανα λίγο μπερδεμένο άρθρο μου φάνηκε έχω ερωτήσεις:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΙΣ_Καίριο νομίζω σχόλιο:
    Ὄντως, Κρίστιαν, μέ ἄστοχες, ἄδικες καί ἀνιστόρητες συγκρίσεις, μεταξύ Ὀρθοδοξίας ἀπό τήν μιά, καί Ἰσλἀμ ἤ Ρωμαιοκαθολικισμοῦ ἀπό τήν ἄλλην, "μᾶς ἔχουν πρήξει" - ἐννοεῖται τά μυαλά ἤ τήν ψυχή, λές καί εἶναι σῶμα πού τοῦ ἔδωσαν ἄδικα ξύλο καί πρήσθηκε (ἄλλη εἶναι ἠ ἀδιάντροπη ἔκφραση).
    _ Καί στούς τρεῖς πρώτους αἰῶνες, εἴχαμε οἱ Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί, ἱερεῖς: Διαδόχους τῶν ἀποστόλων. Παπισμόν δέν εἴχαμε.
    Οὔτε κλῆρο χωριστόν ἀπό τήν τάξη τοῦ λαοῦ.
    Καί πρίν χαλάσουν τά ἤθη ὅλης τῆς ἀνθρωπότητας, οἱ ἁπλοί ἄνθρωποι ζητοῦσαν τήν ἄφεση ἁμαρτιῶν, πρᾶγμα πού εἶναι στήν ἐξουσία τοῦ Θεοῦ, καί ἤλπιζαν στήν σχετική δύναμη τῆς ἱερωσύνης. Ἱερωσύνη ὅμως τότε ὑπῆρχε πράγματι μόνο στούς τότε Ἑβραίους καί μόνο ὡς προετοιμασία γιά τόν πραγματικό ἱερέα: τόν Θεό καί ἄνθρωπο Μεσσία.
    Μέ αὐτήν τήν ἔννοια καί ἱστορικότητα, ἰσχύει τό λεγόμενο στήν ἐποχή τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ πολλές φορές (βλ. Καινή Διαθήκη), ὅτι μόνο ὁ Θεός δύναται νά συγχωρεῖ τίς ἁμαρτίες.
    Αὐτή ἦταν καί εἶναι ἠ πνευματική ἐμπειρία τῆς ἀνθρωπότητος , σχετικά μέ τήν ἱερωσύνη.
    Ἡ ὁποία ἱερωσύνη, μέσα στήν Ὀρθοδοξία ἔγινε πλήρης, ἐκ τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ.
    Τώρα καταχραστές τῆς ἱερωσύνης καί τῆς θρησκευτικότητας τοῦ ἀνθρώπου, ὅπως αὐτοί τοῦ παπισμοῦ, ἤ ἄλλοι καταχραστές τῆς "ἀντιπροσωπεύσεως" τοῦ Θεοῦ, εἶναι ἡ τραγική ἱστορία ὅλων τῶν μετά Χριστόν θρησκειῶν, πλήν τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας.
    Προσοχή:
    Κατά τά ἄλλα, πλάθονται πολιτικά σενάρια ὅπως τά παραπάνω, εἴτε τοῦ Τράμπ, εἴτε τῆς Μ. Βρετανίας, εἴτε τῆς διαστροφῆς τῆς δραπετεύσεως τῆς Εὐρώπης ἀπό τόν παπισμό, στήν ἐπιθετική ἀθεΐα πού ὀνομάσθηκε ἐκκοσμίκευση (καί πρόσφατα γέννησε, φυσικά, τήν ἀναβίωση τοῦ "πολιτικοῦ ἰσλάμ" ὡς τό ὑποτιθέμενον μή χεῖρον, ἔναντι τοῦ τζιχαντισμοῦ, βέλτιστον).
    Αὐτά τά πολιτικά σενάρια πλάθονται ἐπί μιᾶς πνευματικῆς μαύρης τρύπας, πού ὅλα θά τά ἀπορροφήσει μέ περιδίνηση.
    Αὐτή ἡ μαύρη τρύπα, εἶναι ἡ προκλητική γιά τήν πραγματική λογική τοῦ ἐχέφρονος ἀνθρώπου ἀγνόησις τῆς παραπάνω πνευματικῆς ἱστορίας τῆς ἀνθρωπότητας σέ σχέση μέ τήν ἱερωσύνη, τήνἄφεση τῶν ἁμαρτιῶν, τήν σωτηρία τοῦ ἀνθρωπίνου προσώπου ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ- ἡ ὁποία πνευματική ἱστορία, ἔφθασε, κατέληξε, ὁλοκληρώθηκε, στήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία ἐν Χριστῶ Ἰησοῦ, Μεσσίᾳ σταυρωθέντι τε καί ἀναστάντι, ἐν Ἁγίῳ Πνεύματι, Θεῶ τῶ Πατρί.
    Αὐτή ἡ κατάληξις τῆς πνευματικῆς ἱστορίας τῆς ἀνθρωπότητος, μέσα στήν Ὀρθόδοξη Ἐκλησία, ἦταν, καί αἰωνίως ἤδη εἶναι, τό πραγματικό «τέλος» τῆς ἱστορίας.
    ΥΓ. Ἄν προσέξετε, ὅμως, ὅλα τά "πολιτικά" σενάρια πού περιγράφονται ἀνωτέρω, συγκλίνουν παρά τίς ἐπιφανειακές (συγκρουσιογόνες γιά ἕνα διάστημα) διαφορές τους, στήν γενική ἐπίθεση κατά τῆς Ὀρθοδοξίας: Ὄχι ἱερωσύνη! - Βέβαια, ἀρχικῶς, θά ἐπιδιωχθῆ ἡ καταστροφή τῶν μιμηθέντων τήν ὀρθοδοξία ὡς πρός κάποια ἀνθρωποποίητη «ἱερωσύνη» τους, σιιτῶν μουσουλμάνων. Ἐπίσης, μᾶλλον θά προλάβει νά προσαρμοσθῆ ὁ παπισμός στήν "πολιτική θρησκεία" τῆς δογματικῆς "κατοχύρωσης" κάθε μορφῆς θρησκευτικῆς καί μή διαστροφῆς (οὕτως ὤστε, ὁ ἐπιλεγησόμενος πάπας τήν δεδομένη στιγμή, νά δύναται νά μήν εἶναι ἄλλος ἀπό τόν ἴδιο τόν Ἀντίχριστο).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Oι αναφορές στην ορθοδοξία δεν χρειάζονταν γιατί εκθέτουν τον κυριο Μεϊσάν και προκαλούν σύγχυση.
    Είναι πάντως δύσκολο το θέμα του άρθρου και απαιτεί υψηλες θεολογικές γνώσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, αυτές τις γνώσεις δεν τις έχω, αλλά νομίζω ότι τις διαθέτει ο Μεϊσάν που πέρασε αρκετό διάστημα σε χριστιανικές οργανώσεις (στη Γαλλία νομίζω) και σήμερα συναναστρέφεσαι με όλες τις θρησκείες του ισλαμ και της χριστιανοσύνης στη Συρία οπού ζει..

      Σε κάθε περίπτωση, το άρθρο αναφέρει γενικότητες και νομίζω ότι δίνει μια καλή εικόνα του τι διακυβεύεται σήμερα στη Μέση Ανατολή.

      Αναμένω και άλλα σεντόνια από τον Αλί τον μουσουλμάνο σχολιαστή μας, δεν γίνεται να μη σχολιάσει ένα τέτοιο καυτό άρθρο…

      Διαγραφή
    2. Σίγουρα πάντως το άρθρο δίνει τροφή για σκέψη.
      Ευχαριστούμε για την μετάφραση κύριε Ακκυριά.
      Καλή δύναμη.

      Διαγραφή
    3. Κε Α.Τ. ἡ ποιτότητα ὅσων γράφει ὁ κ. Μεϊσσάν εἶναι ἀναμφισβήτητη. Δέν ἐκτίθεται ἀπό τήν ἐπισήμανση μιᾶς παραληροφορήσεως σέ βάρος τῆς Ὀρθοδοξίας, τῆς ὀποίας καί αὐτός εἶναι προφανῶς θύμα. Τοῦτο, προφανῶς, ἀπό τήν στάνταρ ἱστοριογραφία τῆς Ἐκκλησιαστικῆς ἱστορίας μέ παπικές ἤ τό πολύ προτεσταντικές προδιαγραφές, πού πλέον στήν Δύση θεωροῦνται ἀντικειμενική καί "ἐπιστημονική" πληροφόρηση.
      Θά τό ἄφινα τό θέμα, ἄν αὐτό - δεῖτε παρακαλῶ προσεκτικά παραπάνω τί γράφω - δέν ἦταν τό κλειδί γιά τήν κατανόηση ὅσων τεκταίνονται, ἀρχικά στό όνομα τὴς ἀντιμετωπίσεως τοῦ τζιχαντισμοῦ.
      Δέν σᾶς κάνει ἐντύπωση, πῶς συνδυάσθηκε τό ἄσχετο θέμα τῆς ὅποιας σιιτικῆς "ἱερωσύνης", μέ τόν τζιχαντισμό;
      Νά λέγαν ὅτι ὁ τζιχαντισμός εἶναι ἴδιον καί τοῦ ΙΣΙΣ καί τοῦ σιιτισμοῦ, θά τό καταλάβαινα κάπως. Ἀλλά ἐδῶ ξεκινᾶνε πόλεμο καί κατά τῆς ἱερωσύνης γενικώτερα, στό ὄνομα τῆς μή ἀναμίξεως τῆς θρησκείας στήν πολιτική.
      Καί ποτέ ἡ Δυτική Εὐρώπη, δέν εἶδε τέτοια θέματα ἱστορικά, διότι ἀκριβῶς ὑπῆρχε ἠ παπική ἐκδοχή ὡς ἐμπόδιο. Μέ τήν φιλοσοφική ἐκδοχή τους ὅμως, θά πάρουν σβάρνα καί τήν Ὀρθοδοξία ὡς ἔχουσα μή ἐκκοσμικευμένη ἱερωσύνη.
      Αὐτό εἶναι ἀπαράδεκτη καί ἄκρως ἐπικίνδυνη ταύτισις. Καί γιά ἐμᾶς τούς ὀρθοδόξους χριστιανούς, καί γιά τά ἐθνικά μας θέματα.

      Διαγραφή
    4. Συμφωνώ μαζί σας κύριε Αλεξανδρινέ γι'αυτό και έγραψα πως η αναφορά στην ορθοδοξία εκθέτει τον αρθρογράφο σε επίπεδο θεολογικό.

      Διαγραφή
  6. Άντε και δεύτερό σεντόνι, ελπίζω να είναι το τελευταίο.

    Ο προβληματισμός μου εστιάζεται στο "ποίοι είμαστε εμείς που σας έχουμε πρήξει έστω τα μυαλά ή τις ψυχές", και "ποίοι είσαστε εσείς που σας πρήξαμε -τα μυαλά ή τις ψυχές";

    Απ'όλο τα δυο διαδοχικά σεντόνια σου δεν κατάλαβα ποιες είναι οι ενστάσεις σου στο κείμενο, και φυσικά δεν έχασες την ευκαιρία να εκφράσεις τη κατακραυγή σου για κάθε τι μη ελληνορθόδοξο.

    >Καί στούς τρεῖς πρώτους αἰῶνες, εἴχαμε οἱ Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί<
    Αλήθεια, υπήρξαν "Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί" τότε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Οἱ ἑκατοντάδες χιλιάδες χριστιανοί μάρτυρες ἀόριστη πίστη εἶχαν; Δέν εἶχαν σαφῆ ἀντίληψη ποιά εἶναι ἡ πίστη τους; Ἤ περίμεναν τόν πάπα τῶν Φράγκων γιά νά τούς τήν πεῖ με ἀκρίβεια, μετά τό 800 μ.Χ.;
    Δέν δέχεται κανείς τό μαρτύριο, γιά ἕναν Θεό στόν ὁποῖο πιστεύει περίπου! - Δές πῶς πέθανε ὁ Στέφανος, στίς πράξεις τῶν Ἀποστόλων, τί εἶδε, πῶς τό εἶδε, καί γιατί τό εἶδε συγχωρώντας, καί θά καταλάβεις ἴσως τί ἐννοῶ. Περισσότερα ἤ καλλίτερα, δέν μπορῶ νά σοῦ τά πῶ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλά, μη θυμώνεις γιατί τα χάνεις, βέβαια ξέχασα ότι πρήστηκε το μυαλό σου.
    Χριστιανοί υπήρξαν, χριστιανοί «ορθόδοξοι» όχι, αυτός ο όρος εμφανίζεται πολύ μετά.
    Όχι μη μου λες περισσότερο μέχρι να ξεπρηστεί το μυαλό σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μπορεῖ νά ὑπάρχῃ τό σημαινόμενον, χωρίς νά ὑπάρχῃ ἀκόμη τό σημαῖνον. Τό ψυχογράφημα δέν ἔχει θέση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλησπερα Κριστιαν Νομιζω οτι αυτο που προσπαθει να κανει ο αρθρογραφος-μεσα απο μια συντομη συγκριτικη ιστορικη επισκοπηση- ειναι να αναδειξει τις κοινωνικες και ιστορικες αναλογιες ετσι ωστε το αρθρο του να γινει πιο κατανοητο στο πλατυ κοινο ειτε αυτο ειναι χριστιανοι ειτε μουσουλμανοι. Για τον προσεκτικο αναγνωστη ειναι φανερο οτι δεν προσπαθει να προσβαλλει την πιστη κανενος.Ο Τιερι Μεϋσαν αγωνιζεται κατα της Νεας Ταξης Πραγματων. Προσπαθει να ενημερωσει τους αναγνωστες οτι οι Αγγλοι και οι ιμπεριαλιστικες δυναμεις καταλαβαινουν οτι αποτυγχανουν να διαλυσουν την Μεση Ανατολη σε μικρα ανισχυρα κρατιδια . Επιπλεον αντιλαμβανονται οτι ο πολεμος παει να παρει αλλα χαρακτηριστικα και να γινει αντιιμπεριαλιστικος , γι αυτο προσπαθουν να δημιουργησουν καινουργια διχονοια στον μουσουλμανικο κοσμο αναμεσα στη θρησκεια-μαγαζι(ειτε ειναι σουνιτες ειτε σιιτες) και αναμεσα στους πιστους που δεν εχουν να μοιρασουν τιποτα μεταξυ τους (ειτε ειναι σουνιτες ειτε σιιτες). Το αρθρο το λεει καθαρα "Αν αυτη η ταση συνεχιστει το ζητημα ΤΗΣ ΠΑΛΗΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΜΟΥ ΘΑ ΔΩΣΕΙ ΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΣΕ ΕΚΕΙΝΟ ΤΗΣ ΠΑΛΗΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΚΛΗΡΙΚΑΛΙΣΜΟΥ". Κι ετσι εκει που πανε να τελειωσουν τον πολεμο νικηφορα εναντιον μας , τους βαζουμε να εμπλακουν σε εναν αδελφοκτονο πολεμο ολοι εναντιον ολων , που θα καταστρεψει παντελως ολο τον μουσουλμανικο κοσμο .Πολυ εξυπνο,ε; Και μαντεψτε-κουιζ- ποιος κερδιζει στην περιοχη . Μια χωρα της οποιας το ονομα δεν αναφερεται στο αρθρο. Αυτο ειναι το ζουμι της ιστοριας . Και δυο λογια για την μεταφραση . Το αρθρο ειναι οντως δυσνοητο σε μερικα σημεια και σε αυτο δε φταιει ο Κριστιαν που εκανε οντως πολυ καλη δουλεια αλλα το γαλλικο πρωτοτυπο και ισως οι ελλειπεις ιστορικες γνωσεις μας γυρω απο το θεμα. Με εκτιμηση για τη δουλεια σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Μαρίνο,

      φαίνεται να είσαι από τους λίγους που διάβασαν το άρθρο και συμφωνώ για το ζουμί της ιστορίας.

      Διαγραφή
  11. Προς Κριστιάν Ακκυριά:
    είσαι ένα χάρμα ευγένειας και σεβασμού στον συνομιλητή σου!
    Ασφαλώς αντιλαμβάνεσαι την ειρωνεία μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Το ξέρω.
    Όμως το ερώτημα μου έμεινε αναπάντητο: "ποίοι είμαστε εμείς που σας έχουμε πρήξει έστω τα μυαλά ή τις ψυχές", και "ποίοι είσαστε εσείς που σας πρήξαμε -τα μυαλά ή τις ψυχές";

    Όταν ξεκινάς με αγένεια και έλλειψη σεβασμού, θα έλεγα προκλητικά, μη περιμένεις και ευγένεια.
    Ασφαλώς αντιλαμβάνεσαι κ' εσύ την ειρωνεία μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Κρίστιαν τελευταία φορά πού κάτι διευκιρνίζω, μέ κούρασες: Ἄλλο μᾶς τά πρήξανε.., ἔκφραση χυδαία, καί ἄλλο μᾶς πρήξανε. Σαφές. Μέ εὐγένεια τό εἶπα, λίγο πλαγίως καί χωρίς νά θίγω κανέναν. _Κανείς δέν εἶπε ὅτι ἐσύ ἔπρηξες ὁτιδήποτε, ἤ ὁ Μεϊσσσάν.
    _ Περί γενικῆς προαπαγάνδας κατά τῆς Ὀρθοδοξίας εἶναι ὁ λόγος, ἡ ὁποία προπαγάνδα, κατατάσσει τήν Ὀρθοδοξία, περίπου ὡς ... αἵρεση στόν καθολικισμό! Διότι, αὐτό εἶναι κατά βάθος, τό νά πῆ κανείς ὅτι δέν ὑπῆρχε Ὀρθοδοξία τούς τρεῖς πρώτους αἰῶνες μ. Χ., ἤ ὅτι δέν ὑπῆρχε ὀρθόδοξη χριστιανική ἱερωσύνη τούς τρεῖς πρώτους αἰῶνες, ἀφοῦ αὐτό σημαίνει ὅτι ἡ Ὀρθοδοξία κατασκευάσθηκε μετά τόν τρίτο αἰῶνα, καί ὅτι μέ τόν Πάπα, ἀπέκτησε βεβαιότητα ὁ ὀρθόδοξη πίστη! καί ἱερωσύνη!
    Ἡ ἱστορία εἶναι πολύ διαφορετική. Ἱερωσύνη βεβαίως ὑπῆρχε ἀπό τά χρόνια τῶν Ἀποστόλων. Ἀντικατέστησε τήν παλαιά, τήν ἰουδαϊκή, ἱερωσύνη. Λόγῳ τῶν διωγμῶν τῶν χριστιανῶν, πού βεβαίως πίστευαν ὀρθοδόξως καί εἶχαν ἱερεῖς, δέν ἐμφανιζεται ὡς θεσμός μέσα στό κράτος, ἀναγνωρισμένος ἀπό αὐτό, ἡ Ἐκκλησία, παρά τόν τρίτο μ.Χ. αἰῶνα. Ἡ (Ὀρθόδοξη καί Καθολική) Ἐκκλησία ὅμως ὑπῆρχε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Σε κούρασα! Προσβλητικό!
    Εμένα μ'έπρηξες, Ευγενικό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.