17/12/14

Οι αγορές -που θα χορεύουν πεντοζάλη με τον Τσίπρα (!)- γκρεμίζουν τη Ρωσία

Καταρρέει το ρούβλι
REUTERS/KACPER PEMPEL
«Καταρρέει» το ρούβλι προς τα 80 ρούβλια/δολάρια, καθώς εντείνεται η φημολογία περί επιβολής ελέγχων ροής κεφαλαίων από την κυβέρνηση της χώρας.

Οι απώλειες έφτασαν λίγη ώρα νωρίτερα το 19% στα 80,10 ρούβλια/δολάριο, ενώ στις 15:53, βρίσκεται στα 78 ρούβλια/δολάριο, καταγράφοντας τη μεγαλύτερη πτώση από το 1998, όταν και η Ρωσία κήρυξε στάση πληρωμών.

Η εικόνα που εμφανίζει αυτήν την ώρα το ρούβλι δεν θυμίζει σε τίποτα την πρωινή άνοδο, όταν και το ρωσικό νόμισμα σημείωνε κέρδη 10,8%, μετά την πρωτοφανή αύξηση του βασικού επιτοκίου από την Κεντρική Τράπεζα της χώρας.

Υπενθυμίζεται ότι χθες τη νύχτα (μετά την ολοκλήρωση των συναλλαγών της Wall Street), η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας προέβη σε μια γενναία αύξηση του βασικού της επιτοκίου από το 10,5% στο 17%.

Αφορμή στάθηκε το μίνι «κραχ» που υπέστη το ρούβλι τη Δευτέρα, ,όταν και υποχώρησε κοντά στα 67 δολάρια, λόγω της ανησυχίας για τις προοπτικές της ρωσικής οικονομίας εξαιτίας των κυρώσεων της Δύσης και της πτώσης της τιμής του πετρελαίου.

Η κεντρική τράπεζα της χώρας προειδοποίησε ότι η οικονομία ενδέχεται να συρρικνωθεί έως4,7% το 2015, εφόσον η τιμή του πετρελαίου σταθεροποιηθεί στα 60 δολάρια/βαρέλι. Μπορεί η Ρωσία να διαθέτει ακόμη 416 δισ. δολάρια σε συναλλαγματικά αποθέματα και το κρατικό χρέος να μην ξεπερνά το 9,2% του ΑΕΠ, ωστόσο οι ανησυχίες των ξένων κορυφώνονται για τις προοπτικές της ρωσικής οικονομίας και των ρωσικών εταιρειών.

Ναυτεμπορική

52 σχόλια:

  1. Κύριοι ναυτέμπορες,

    Δεν γκρεμίζεται έτσι η Ρωσία.

    Το χει δείξει η ιστορία αυτό...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. John Waves
    όταν βλέπει κανείς οι αγορές να διαλύουν την οικονομία μια ισχυρής χώρας σε μια μέρα, πρέπει να είναι πολύ προσεκτικός στις δηλώσεις του.
    Όσο για το τι παθαίνει η Ρωσία, να ρωτήσεις τους πολίτες που βλέπουν να εξανεμίζονται οι οικονομίες τους σε μια μέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Χαρά οι μούτσοι !!!

    Μήπως καταρρέει περισσότερο η Αμέρικα με τις 70 εταιρείες που παράγουν πανάκριβο σχιστολιθικό πετρέλαιο και έχουν αρχίσει να χρεωκοπούν ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η Αμέρικα όμως αγαπητέ παράγει και πολλά άλλα πράγματα πέρα από σχιστολιθικο αεριο εν αντιθέσει με την Ρωσία που στηρίζει το 50% του προϋπολογισμού της στα έσοδα από υδρογονάνθρακες...Εκεί είναι η διαφορά...Αν τώρα δεν το καταλαβαίνεις τι να κάνουμε...

      Διαγραφή
  4. Η Ρωσσια δεχεται εναν πολεμο χωρις προηγουμενο. Απο τον πολεμο αυτο αναδειχτηκε μια πραγματικοτητα, κατα την οποια οι τιμες του πετρελαιου ανεβοκατεβαινουν τεχνικα, επιτρεποντας στα αφεντικα του κοσμου να κανουν κουμαντο. Οι αγορες ειναι απολυτα ελεγχομενες. Τις πανε όπου θελουν. Τωρα η Ρωσσια θα αντεπιτεθει με πωληση δυτικων χρεογραφων, και αν ακολουθησει και η Κινα, με παραλληλη ανακοινωση για νεο κοινο νομισμα...τοτε δεν θα μεινει κολυμπιθροξυλο απο την οικονομια των δυτικων. Αυτο που κανουν οι σιωνιστες εναντιον των ρωσσων ειναι πειρατεια. Μια σκληρη απαντηση του πουτιν θα ηταν η μειωση πετρελαιου και φυσικου αεριου προς την δυση για ενισχυση των τιμων του προϊοντος. Θα το κανει?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι γιατί είναι πολύ εύκολο να προχωρήσουν σε κοινό νόμισμα δύο χώρες και ειδικά δύο χώρες σαν τις Ρωσία και Κίνα...Πολύ φαντασία έχετε κάποιοι ή απλά εκφράζετε ευσεβείς σας πόθους, ανεξάρτητα ότι δεν είναι καθόλου ρεαλιστικές...

      Διαγραφή
  5. @ Σάββας

    Είχα πάει για δουλειά τον Νοέμβρη στη Μόσχα και τα είδα.

    Μίλησα από το θυρωρό του ξενοδοχείου μέχρι με επιχειρηματία που έχει στν δούλεψή του 10.000 προσωπικό.

    Καταρχάς οι Ρωσοι είναι προετοιμασμένοι για τα πάντα. Τα έχουν περάσει πρόσφατα σχετικά και ξέρουν.

    Δεύτερον αυτά έχουν μικρή αντίκτυπο στην καθημερινότητα των Ρωσων. Τα βασικά αγαθά παράγονται στη Ρωσία.
    Το Iphone ακρίβυνε, ναι.

    ΤΡΊΤΟΝ και σημαντικότερο, έχουν ξαναδεί τι σημαίνει να χάνεις την χώρα σου. Και δεν είναι διατεθειμένοι να το ξαναπαθουν. Είτε είναι, είτε όχι οπαδοί του Πουτιν.

    Να μην κλαις κανέναν. Η συντριπτική πλειοψηφία των Ρωσων δεν έχουν μεγάλες αποταμιεύσεις έτσι και αλλιώς, και δεν καίγονται να τα μετατρέψουν σε δολλαρια. Οι ολιγαρχες τα εχουν στο εξωτερικό.

    Και είμαι πολύ προσεκτικός στις δηλώσεις μου:

    Το χει δείξει η ιστορία αυτό...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι είναι πολύ προετοιμασμένοι...Ήδη ξεκίνησαν τις περικοπές στους τομείς της αεροδιαστημικής και διαστήματος... Και έπονται και αλλά...Τα κουκιά είναι μετρημένα παγκοσμίως.

      Διαγραφή
  6. Σημερα ξεφτιλιστηκαν για αλλη μια φορα στο Ευρωκοινοβουλιο ο ψεκασμενος Μαριας και ο σταλινοκομουνιστης Παπαδημουλης.

    Και ακομα γελανε με τα προοδευτικα νταουλια και την ψευτομαγκια μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πρόκειται για πόλεμο!
    Τα πράγματα είναι πιο σύνθετα, οι κυρώσεις στη Ρωσία, από ΗΠΑ και ΕΕ, δεν ήταν μάλλον αποδοτικές, οπότε το κλειδί φάνηκε να είναι η πτώση της τιμής του πετρελαίου που αποφάσισε ο ΟΠΕΚ. Όμως για το ποιος κερδίζει και ποιος χάνει είναι πιο σύνθετο και έχει ως εξής:
    Χάνουν Λόγω μειωμένων εσόδων:
    1) Σαουδική Αραβία
    2) Βενεζουέλα
    3) Ιράν
    4) Λοιπές χώρες του ΟΠΕΚ
    5) Ρωσία
    Χάνει Λόγω ασύμφορης παραγωγής σχιστολιθικού αερίου:
    6) ΗΠΑ

    Κερδίζουν λόγω φτηνής αγοράς ενέργειας:
    1) Ευρώπη
    2) Κίνα (σύμμαχος της Ρωσίας σε πολιτικό επίπεδο).

    Οι ΗΠΑ από τον πρώτο κατάλογο φαίνεται να είναι ικανοποιημένη, για το Ιράν, τη Βενεζουέλα και τη Ρωσία.
    Απορία όμως προκαλεί το τι θα κάνουν η Σαουδική Αραβία, και λοιπές σύμμαχες χώρες του ΟΠΕΚ που θα έπρεπε λογικά να ζορίζονται.
    Έχουν βρει, σε κρυφή συνεννόηση, κάποιο τρόπο να περάσουν το σκόπελο; έχουν λάβει κάποιες υποσχέσεις;
    Οι ΗΠΑ αποφάσισαν να θυσιάσουν τις δικές τους εταιρείες γιατί έτσι κι αλλιώς δεν αποτελούν σημαντικό μέρος του ΑΕΠ προσδοκώντας μεγαλύτερα κέρδη αργότερα;;;

    Μάλλον επειδή οι χαμένοι είναι πολλοί, το πιθανότερο είναι να πρόκειται για μια μπλόφα ώστε να κερδηθεί χρόνος μέχρι να γονατίσουν Ρωσία, Βενεζουέλα και Ιράν. Τότε οι υπόλοιποι του ΟΠΕΚ χωρίς αντίπαλο θα πάρουν τα ρέστα τους και θα βγάλουν τις ζημιές.
    Μάλλον είναι ένας πόλεμος με αντίπαλο το χρόνο. Δεν θα νικήσει αυτός που είναι πιο ετοιμοπόλεμος, αλλά αυτός που θα αποδειχτεί πιο ανθεκτικός, γιατί απώλειες θα έχουν όλοι.

    Αν έχετε κάποιες ιδέες να προσθέσετε ή να σχολιάσετε ευπρόσδεκτες γιατί το πράγμα θα έχει πολύ ψωμί και οι απορίες είναι περισσότερες από τις απαντήσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η Σαουδική Αραβία και κάποιες ακόμη χώρες του κόλπου μπορεί να χάνουν κάποια χρήματα από την μείωση των τιμών αλλά λόγω πολύ χαμηλού κόστους εξόρυξης, συνεχίζουν να έχουν βιώσιμα κέρδη εν αντιθέσει με άλλους. Οι ΗΠΑ δεν πλήττονται τόσο πολύ γιατί αφενός δεν στηρίζονται σε εξαγωγές υδρογονανθράκων, αφετέρου γιατί τους ενδιαφέρει να απεξαρτηθουν από τις εισαγωγές. Πρέπει επίσης να λαμβάνουμε υπόψην ότι οι ΗΠΑ εινσι και παραγωγός συμβατικών πηγών υδρογονανθράκων οπότε το κόστος παραγωγής δεν είναι απαγορευτικό για μεγάλο ποσοστό της παραγωγής.

      Διαγραφή
  8. Και τι θα γίνει στις «αγορές» αν η Ρωσία βγει αύριο και πει ΄΄ότι από την επομένη ημέρα (και για όσο χρονικό διάστημα κρίνει…)
    για τον διακανονισμό των πληρωμών των υδρογονανθράκων μου θα δέχομαι μόνο ρούμπλς΄΄ και άντε τραβηχτείτε στις «αγορές » να βρείτε (τραβήξετε) ρούμπλς και μόνο ρούμπλς ;;;
    Και αν δεν βρίσκουν πολλά απ’δαύτα τι να κάνουμε έτσι είναι οι «αγορές» …

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Νομίζω πως η ανάγνωση του κ. Καλεντερίδη είναι ελλιπής. Και δεν έχει άδικο - καθόλου μάλιστα - ο John Waves.
    H Ρωσία δεν δέχεται επίθεση από τις "Αγορές", που είναι (όπως καταλαβαίνω τουλάχιστον), μάλλον υπερεθνικό υποκείμενο, με ίδια συμφέροντα, που δεν ταυτίζονται απαραίτητα με κανενός έθνους, και πάντως όχι των ΗΠΑ (η "διεθνής του χρήματος" όπως γράφει ο Δημ. Κωνσταντακόπουλος).
    Η Ρωσία δέχεται επίθεση από τις ΗΠΑ, με στόχο να πληγεί εν τη γενέσει της η προσπάθεια καθιέρωσης συναλλαγών με άλλες ανερχόμενες οικονομικές δυνάμεις, στις οποίες δεν θα είναι "βάση" το δολλάριο. Η εγκατάλειψη του δολλαρίου ως διεθνούς αποθετικού νομίσματος θα έθετε τέρμα στην ηγεμονία της υπερδύναμης και είναι αυτό στο οποίο επιτίθενται τωρα.
    Όσο για τον ειρωνικό τίτλο του δημοσιεύματος, ο κ. Καλεντερίδης ας τον ξανασκεφτεί. Αξίζει.
    Δεν ξέρω αν ο ΣΥΡΙΖΑ θα προσπαθήσει όντως να συγκρουστεί με τις "αγορές" ή θα συμβιβαστεί (πιθανολογω το δεύτερο, ελπίζω ο συμβιβασμός του να μην εμπεριέχει κάτι το τόσο εξευτελιστικό όσο το "ουδείς αναμάρτητος"). Ωστόσο (και αν αμφιβάλλετε, σας παραπέμπω σε μερικά άρθρα του Δημ. Κωνσταντακόπουλου τον οποίον τιμάτε συχνά, αλλά και σε άλλα πολλά) ο Ισημερινός που πριν χρόνια ¨"χόρεψε στο ταψί" τις Αγορές ΣΤΗΝ ΚΥΡΙΟΛΕΞΙΑ, δεν είναι μεγαλύτερος ή σπουδαιότερος από την Ελλάδα. Απλά, είχε (και έχει) Πρόεδρο που προτιμούσε να σπρωχνει τον σκαραβαίο του για να παρει μπρός και να γυρίσει στο υπουργείο του, όπου εργαζόταν για το καλό της πατρίδας του.
    Και όχι σαλτιμπάγκους που ξημεροβραδυάζονται στα πρωινάδικα ή σχεδιάζουν την πολιτική με όρους game theory.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @Stan

    Απο το 1970 και μετά οι ΗΠΑ ειναι το μεγαλύτερο όπλο των αγορών. Αλλα και έρμαιο τους.

    Πρόκειται για ενα μπρα ντε φερ που θα ζημιωνει και τους δύο.
    Να δουμε π.χ. που ζημιωνονται οι ΗΠΑ

    Η πετρελαιοπαραγωγική βιομηχανία των ΗΠΑ ηταν στρατηγική επιλογή μετα την κρίση του 2008, που έχει συμβάλλει σε μεγάλο βαθμό στην ανάπτυξη της. Δεν είναι για να την πετάξεις στα σκουπίδια...

    Επισης οι μεγάλος κερδισμένος είναι η Κίνα, που αυξάνει συνεχώς τα αποθέματα. Μόνο και μόνο απο αυτό φαίνεται ότι οι ΗΠΑ προιονιζουν το κλαδι που κάθονται.

    Τριτον με τόσο ακριβό δολάριο, ειναι η ιδανική ευκαιρία για την Κίνα να αρχίζει να το ξεφορτωνεται, και να το αντικαταστησει με ενα καλάθι απο τους Bricks. Μπορεί να το έχει ξεκινήσει ήδη. Οταν γίνει αντιληπτό θα γελάσει το παρδαλο κατσίκι... Αυτό είναι απολύτως ρεαλιστικό σενάριο, καπως έτσι θα εδραιωθεί η Κίνα ως πρώτη οικονομική δυναμη στον κόσμο(οχι πάντως κρατοντας 3τρις ξένο νόμισμα σε απόθεμα).

    Το Ακριβο δολάριο θα αποδυναμωσει την Αμερικάνικη οικονομία γρήγορα.

    Πάμε τωρα στον τσιπρα.

    Κανείς δεν θα του πει "μαλιστα κύριε περάστε, τι θέλετε κούρεμα χρέους, αμεσως, ποσο κουρεμα θέλετε"

    Θα τους εκβιάζει και θα τον εκβιασουν, μέχρι να επέλθει η ισορροπία. Καλα τα είπε.

    Σε αυτά που περιγράψαμε πιο πάνω η Ευρωζωνη είναι ο πιο αδύναμος κρίκος. Κρατηστε το αυτό.

    Εγω του δίνω 20% πιθανότητα να το κάνει.
    Αν το κάνει χαλάλι του να είναι και ισοβιος πρωθυπουργός.
    Αν δεν το κάνει να παει να τσακιστει και αυτός, να τελειώσει και αυτή η καταραμένη γενιά της μεταπολιτευσης, και να δούμε τι θα προκύψει. Τόσους διαπρεπεις Έλληνες υπάρχουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΞΟΥΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΙΣΧΥΡΟΤΕΡΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ, ΑΛΛΑ...
    Ἡ πολιτική ἐξουσία εἶναι ἰσχυρότερη ἀπό τήν οἰκονομική, ἀλλά, ἡ οίκονομική ἔχει τό πλεονέκτημα ὅτι δέν φαίνεται δημοσίως τό πῶς καί ποῦ λαμβάνει ἀποφάσεις, καί μπορεῖ ἄρα νά διαλέγει τό timing γιά αἰφνίδια ἐπίθεση, καθώς καί νά διαβρώνει πιό "συγκροτημένα" τήν πολιτική ἐξουσία καί τόν λαό.
    Ἡ πολιτική ἐξουσία, ὅμως, ἐκτός ἀπό τό ὁπλοστάσιο τῆς θεσπίσεως τῶν νόμων καί τῶν κανόνων, πού τίς δίδουν σέ βάθος χρόνου πολλά πλεονετκήματα ἔναντι τῆς οἰκονομικῆς ἐξοσυίας, ἔχει τήν δυνατότητα τῶν διαταγῶν, τῶν ποινικῶν διώξεων, καί, ὑπό προϋποθέσεις, τῶν πολιτικῶν διώξεων.
    Ὅπου λοιπόν ὑπάρχει ἰσχυρή πολιτική βούληση καί συμπαγής ἑνότητα φρονήματος καί συμφερόντων, ἡ οἰκονομική βούληση καί ἡ ὑποχείριός της πολιτική ἐξουσία ἀργά ἤ γρήγορα σπᾶνε τά μοῦτρα τους.
    Ὅπου ἀντιθέτως, διασπᾶται ἡ πολιτική βούληση σέ ἀντιφατικές προτάσεις, τάσεις, λύσεις (βλ. διασπασμένη κομματική Ἑλλάδα), ἐκεῖ ἡ οἰκονομική ἐξουσία θριαμβεύει.
    Γι' αὐτό καί ἐπινοήθηκε τό πολυκομματικό πολιτικό σύστημα διασπάσεως τῆς φυσικῆς ἑνότητας καί ἰσορροπίας μεταξύ τῶν δημοσίων ἐξουσιῶν, καθώς καί τά λεγόμενα νομικά πρόσωπα, ἰδίως τά κεφαλαιουχικά, ὥστε νά παραμένει ὑποτελής ἡ πολιτική ἐξουσία στήν οἰκονομική ἰσχύ.
    Στήν Ρωσία δέν συμβαίνει πλέον αὐτό ἀκριβῶς, ὅπως ἀντιθέτως ἐξακολουθεῖ νά συμβαίνῃ στήν Δύση.
    Ἔτσι ἡ ἔκβαση τῆς ἀντιπαραθέσεως, δέν θά προσδιορισθῆ στό ἐσωτερικό τῆς Ρωσίας, ἀπό τήν οἰκονομική ἐξουσία τῶν ἀγορῶν, ἀλλά θά ἀποδυναμωθῆ σέ μία πρώτη φάση ἡ ἐξωτερική της ἰσχύς. Σύντομα ὅμως, ἡ ἐσωτερική πολιτική καί κοινωνική ἀντοχή θά ἐπαναφέρει τήν ίσχύ στήν πολιτική ἐξοσυσία, καί οἱ λεγόμενες ἀγορές θά ἠττηθοῦν κατά κράτος.
    Ὑπάρχει λοιπόν σοβαρός κίνδυνος, νά ἐπιχειηρηθῆ ἀπό τίς μαφίες ἤ τίς τρομοκρατικές ὀργανώσεις, μέ τίς ὁποῖες τυχόν συνεργάζονται ὁρισμένες "ἀγορές", ἐσωτερική ὑπονόμευση στήν Ρωσία, ὁπότε φυσικά ἡ ἀπάντηση θά εἶναι ἡ ἀνάλογη, καί, ἀντί ψυχροῦ πολέμου θά ἔχουμε θερμό ὑπόγειο πόλεμο μέ φρικτή ψυχραιμία, ὅσο καί παραλογισμό, τῶν ἑκατέρωθεν πλευρῶν...
    ΜΕΧΡΙ φυσικά, γιά μία ἀκομη φορά στήν ἱστορία, ἡ ὅποια καταστροφή νά καταλήξῃ σέ ἀποκατάσταση τῆς ἰσχύος τῆς πολιτικῆς ἐξουσίας στό ὄνομα τῶν πολλῶν, δηλαδή τοῦ λαοῦ, σέ βάρος τῆς οἰκονομικῆς ἐξουσίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Οταν η Ρωσία ανακοίνωνε την κατάργηση του δολαρίουστις εμπορικές σχέσεις μεταξυ των χωρών Κίνας,Βραζιλίας,αργεντινης κλπ πολλοί βιαστικά προέβλεπαν το τέλος του δολαρίου και ΚΑΤ επέκταση της Αμερικής.Λιγοτεροι ήταν οι επιφυλακτικοί.Σημερα η Ρωσία θα πρεπει να πληρώσει για το 2015 στο εξωτερικό κοντά στα 170 δις,οπως γράφτηκε στον τύπο.Επιπλεον μέχρι σημερα το κόστος στήριξης του ρούβλι ού της κόστισε κοντά στα 70 δις και μαλιστα χωρις επιτυχία.Και θα πρεπει να υποστεί και τα νέα μέτρα που σχεδόν ειναι έτοιμα της Αμερικής,με άγνωστο κόστος..Και μιλάμε για μια χώρα. Με τεράστιο υπόγειο πλούτο,στρατιωτική ισχύ,πληθυσμό κλπ.Δυστυχως οι σημερινή οικονομική δομή οπως αυτη εδράζεται στα δυτικά πρότυπα εχει τεράστια ισχύ και καμμία χώρα δεν την γλιτώνει αν στοχοποιηθεί.Το πάθημα της αγγλικής λύρας ( που ειναι μια ΚΑΤ εξοχήν φιλική χώρα) με αντίπαλο έναν μονο απο τα διεθνή κοράκια ,οπως χαρακτηρίζονται, ειναι σημαντικό.Εδω μια Κίνα στην ουσία κανει τουμπεκί,παρα το τεράστιο απόθεμα που διαθέτει...
    Όλα αυτα βεβαια οι εδω δικοί μας τα θεωρούν ψιλά γράμματα και μαλιστα θεωρούν το εαυτό τους ικανό ώστε να χορέψουν πεντοζάλη τις αγορές...Δυστυχως το λογαριασμό παντα τον πληρώνει κάποιος άλλος.Φοβαμε ομως οτι ειδικα αυτός ο λογαριασμός,με μια Ευρώπη που προσπαθεί να πατήσει στα πόδια της ανάπτυξης και της παγκόσμιας αστάθειας με τις γεωπολιτικές αναταραχές που βράζουν ,θα μας κοστίσει πανακριβα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Προς όλους τους σχολιαστές
    όταν κάνουμε ανάλυση των γεγονότων, θα πρέπει να βάζουμε κατά μέρος και την εθνική μας ταυτότητα αλλά και την προσωπική ή εθνική μας ιδεολογία.
    Πρέπει να αναλύουμε τα δεδομένα και τα γεγονότα.
    Η Ρωσία υφίσταται συνεχώς επίθεση σε όλα τα μέτωπα και υφίσταται ήττες, με εξαίρεση την Κριμαία και ίσως το Λουγάνσκ και το Ντονιέτσκ.
    Όσον αφορά το χρηματοπιστωτικό, οι αγορές την χορεύουν στο ταψί.
    Όταν το εθνικό νόμισμα μιας χώρας χάνει το 50% της αξίας του, σε μερικές εβδομάδες, αυτό σημαίνει ότι είσαι ευάλωτος και σε χορεύουν στο ταψί οι αγορές.
    Αυτά είναι τα δεδομένα και τα γεγονότα.
    Τώρα να φορέσουμε το εθνικό μας καπέλο.
    Όταν υφίσταται τέτοια πίεση η Ρωσία, μια διαστημική, πυρηνική και στρατιωτική υπερδύναμη με τον μεγαλύτερο φυσικό πλούτο παγκοσμίως στο υπέδαφός της, πώς φαντάζουν άραγε στα αυτιά των ξένων αλλά και των ψύχραιμων Ελλήνων τα λόγια του Τσίπρα στους Κρητικούς, ότι θα παίζει αυτό τη λύρα και οι αγορές θα χορεύουν πεντοζάλη;
    Κρίμα για τους Κρητικούς, οι οποίοι δεν διδάχτηκαν από τα λάθη του παρελθόντος, όταν στήριζαν τους άλλους λαϊκιστές.
    Από λαϊκιστή σε λαϊκιστή!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. @ Savvas Kalenteridis

    Συμφωνώ (και) με το τελευταίο σχόλιό σου.

    Στην Κρήτη, τον Τσίπρα υποστηρίζουν μερικά απομεινάρια παλιοπασόκων. Νέοι και σοβαροί άνθρωποι, όχι.

    Ο κόσμος είναι προβληματισμένος, διότι ούτε ο Σαμαράς κατάφερε τίποτε. Από φορολογία σε φορολογία έχει ρημάξει την αγορά και μόνο με τα λόγια έρχεται ανάκαμψη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Παρατηρώντας γενικά τα σχόλια, κάποιοι μού θυμίζουν παλιούς, βαμμένους κουκουέδες, που θεωρούσαν ότι ό,τι κάνει η Ρωσία (ΕΣΣΔ), είναι καλώς καμωμένο.

    Γι αυτούς η Ρωσία (ΕΣΣΔ) ήταν ο παράδεισος, με την πιο προηγμένη τεχνολογία, επιστήμη κλπ.

    Αν ψάξεις σε παλαιότερα σχόλια, θα βρεις έναν απ' αυτούς να λέει ... "ζήτω η μάνα Ρωσία"!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Nativist
    στην Ελλάδα ζω και υφίσταμαι κι εγώ, όπως όλοι οι Έλληνες τις συνέπειες της κρίσης.
    Επίσης, το γεγονός ότι σιχαίνομαι τους κάθε είδους λαϊκιστές και ανεύθυνους πολιτικάντηδες, δεν σημαίνει ότι συμφωνώ και στηρίζω την κυβέρνηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Σάββα,

    Και πάλι συμφωνώ μαζί σου. Ο λαϊκιστής Παπανδρέου ξεκίνησε και ήλθαμε στο σημερινό χάλι, για να λέμε τα πράγματα με τ' όνομά των.

    Όπως θα αντελήφθης από το σχόλιό μου 10:19 π.μ., είμαι κι εγώ βαθύτατα προβληματισμένος, διότι δεν βλέπω φως στον ορίζοντα. Οι μεν ανίκανοι, ο δε λαϊκιστής, που δεν ξέρω τι θα μάς ξεφουρνίσει, πού να στραφώ;

    Δεν έχομε, δυστυχώς, ικανούς πολιτικούς, για να διαχειριστούν την κατάσταση, ή και να έχομε, δεν φαίνονται, διότι, όπως σοφά γράφει στον "Πλούτο", αν δεν απατώμαι, ο Αριστοφάνης, "οι δημαγωγοί διώχνουν από την πολιτική σκηνή τους σοβαρούς πολιτικούς, όπως το κάλπικο χρήμα διώχνει από την αγορά το γνήσιο".

    Διαχρονικό το πρόβλημα, όπως βλέπεις, αγαπητέ Σάββα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ενδιαφέροντα τα σχόλια-παρατηρήσεις.
    Εγώ σαν αδαής,παρατηρώ δεδομένα που παράγονται,από τους Νταβατζήδες ηγήτορες Αμερικανούς.
    Όπως περικύκλωση της Ρωσίας,μέσω δορυφόρων της,όπως οι Ουκρανοί Ναζί,και όχι νεοναζί.
    Άρχισαν ήδη,να μεταφέρουν όπλα,στα σύνορα με τι Ρωσία Κριμαία, κλπ εφόδια,ο λόγος προφανής!.
    Αν αυτό,δεν είναι μπλόφα-ελιγμός,των Μαφιόζων,αλλά ελιγμός για επιχειρήσεις,κατά των Ρωσόφωνων-Ρωσόφιλων,ακόμα χειρότερα,της ίδιας της Ρωσίας.
    Τότε δεν πρέπει να μιλάμε περί ανέμων και υδάτων,αλλά, επί τους ουσίας.
    Αφού λοιπόν μιλάμε,για στρίμωγμα των Ρώσων,από τους Νταβατζήδες.
    Πρέπει να δούμε κυριολεκτικά το χθες.
    Πρέπει να δούμε την τελευταία Δήλωση του Ρώσου Υπουργού Εξωτερικών,κυρίου Λαβρόφ.
    Όταν γίνετε λόγος για πυρηνικά,μεταφορά αυτών στην Σεβαστούπολη,τι σημαίνει αυτό.
    Για μένα τον αδαή,σημαίνει κλιμάκωση,τι σημαίνουν οι συνεχείς εκτοξεύσεις βαλλιστικών πυραύλων,Στρατηγικούς βεβαίως βεβαίως.
    Δεν σημαίνει,ότι αυτό δεν είναι κρύο,αλλά καυτή πύρινη κόλαση!.
    Όταν οι Νταβατζήδες [Ηγέτες] Αμερικανοί.
    Λένε,ότι κανείς δεν είναι τρελός, Ώστε,να κάνει χρήση πυρηνικών όπλων,τι εννοούν, ότι δεν θα τολμήσει η Ρωσία!!!!,με έναν ηγέτη Ρώσο Πατριώτη,όπως ο Μεγάλος Πούτιν!.
    Αν χρειαστεί,να κάνει χρήση πυρηνικών,υπάρχει περίπτωση να μην το κάνει?.
    Εγώ όπως καταλαβαίνω, λέω ότι, δεν πρόκειται να διστάσει, Θα κάνει χρήση των πυρηνικών του.
    Αυτοί οι Επιστήμονες,τι προτείνουν στην ηγεσία των Η.Π.Α.
    Δεν αντιλήφθηκαν,δεν κατάλαβαν!!!!!,ότι ο ηγέτης Πούτιν,και συν αυτών, μέχρι τώρα, έχουν αποδείξει ότι φοράνε Παντελόνια,και τα τιμάνε!.
    Δεν είναι σαν αυτούς, που προωθούν την ανωμαλία,και χτυπούν πανανθρώπινες αξίες!.
    Τελικά οδεύουμε ολοταχώς προς την καταστροφή?,με ευθύνη των Νταβατζήδων?.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Κώστα
    αν δεν το έχεις αντιληφθεί να το διευκρινίσω.
    Το θέμα της ανάρτησης είναι η δύναμη των αγορών και πώς πρέπει να την αντιμετωπίσουμε για να έχουμε τις λιγότερες απώλειες ως χώρα.
    Όταν η υπερδύναμη Ρωσία κλονίζεται, είναι δυνατόν ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης να δηλώνει ότι θα χορεύει στο ταψί τις αγορές.
    Τα άλλα που γράφεις είναι για άλλη ανάρτηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Πάει καιρός, που ο Τσίπρας προσπαθεί να μιμηθεί το στιλ του αλήστου μνήμης Α. Παπανδρέου, δι ο και ο ΣΥΡΙΖΑ έχει γίνει φωλεά του "βαθέως" ΠΑΣΟΚ.

    Δυστυχώς γι αυτόν κι ευτυχώς (από μία άποψη) για μάς, οι καιροί άλλαξαν πολύ και συνθήματα του τύπου "η Ελλάς στους Έλληνες", "έξω οι βάσει του θανάτου" και προπαντός "Τσοβόλα δώσ' τα όλα", προκαλούν θυμηδία, τουλάχιστον στους νουν έχοντας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Κύριε Καλεντερίδη.
    Δεν έχω καμιά ένσταση,ούτε διαφωνία.
    Απλά,γενικότερα,εκφράζω της ανησυχίες μου.
    Όσον Αφορά τον κύριο Τσίπρα,είμαι πεπεισμένος ότι,ότι μας έκανε ο Ανδρέας Π, το ίδιο ακριβώς,θα κάνει και αυτός.
    Και δεν μπορεί να κάνει διαφορετικά,απλά γιατί η εξουσία πηγάζει από τον Λαό,αλλά εκτελείτε για τους ολίγους,και να ήθελε ακόμα,να αλλάξει κάτι προς το καλύτερο,βεβαίως δεν μπορεί, σε καμιά περίπτωση να το κάνει,απλά γιατί δεν θα έχει δύναμη,αφού πρόβατα δεν μπορούν να στηρίξουν τίποτα,μόνο να βόσκουν μπορούν,και αυτό κάνουν. Ελπίζω,ότι δεν υπάρχει κάτι που πρέπει να προσθέσω,παρά μόνο ένα.
    ΔΕΝ υπάρχει ελπίς,καμιά.
    Αυτή είναι η θέση μου.
    Ευχαριστώ για την δημοσίευση του σχολίου μου.-

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. @overlord821
    Σύμφωνα με μία έκθεση που είχα διαβάσει (νομίζω της ENI) το μέσο κόστος εξόρυξης στην Σαουδική Αραβία είναι κοντά στα $35-37 οπότε για το break even στη Σ.Αραβία έχει ακόμη χώρο...Εν πάσει περιπτώσει για να επιστρέψουμε στο θέμα της ανάρτησης. Οι αγορές κεφαλαίου και συναλλάγματος είναι πανίσχυρες...τα κεφάλαια που μπορούν να "ρίξουν" έναντι μίας οικονομίας είναι πάρα πολύ μεγάλα και η Ελλάδα τροφοδοτείται ακόμη (και έτσι πρόκειται να είναι για μεγάλο χρονικό διάστημα ακόμη) με σωληνάκι. Δεν είμαι υποστηρικτής καμίας κυβέρνησης καθώς πλέον δεν υπάρχει θέμα κόκκινου μπλε πράσινου κτλ... το θέμα είναι ποιος μπορεί να μας βγάλει από αυτή τη στενωπό. Η Ελλάδα αποτελεί ένα μικρό μέγεθος για την Ευρωζώνη και πιστεύω ότι πλέον ένα ενδεχόμενο GREXIT μπορεί να αποτελέσει ελεχγόμενη απειλή για την Ευρωζώνη και το κοινό νόμισμα. Δεν νομίζω ότι είμαστε σε θέση να θέτουμε όρους. Οι Γερμανοί είναι εξαιρετικά άκαμπτοι και πολιτικά και οικονομικά και δεν πρόκειται να λυγίσουν. Εξαίρεση θα αποτελούσε μονάχα αν και άλλες χώρες (Ιταλία, Γαλλία) των οποίων οι μακροοικονομικοί δείκτες έχουν μπει σε μία επικίνδυνη δύνη συνταχθούν...πράγμα ακατόρθωτο κατά την άποψή μου καθώς η Γερμανία αποτελεί την πιο εύρωστη οικονομία στον κόσμο αυτή τη στιγμή κατά αναλογία και βάσει μακροοικονομικών, πράγμα που κάνει την καγκελάριο πανίσχυρη και τους υπόλοιπους ηγέτες να μοιάζουν με παρίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Μόντε Χρήστο
    μιλάς τη γλώσσα της αλήθειας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. 1. @ Nativist

    Η αίσθηση εγγύτητας με την Ρωσία σε συντριπτικό βαθμό δεν σχετίζεται με τον κομμουνισμό. Είναι πολύ παλιά, από τα χρόνια της τουρκοκρατίας. Δεν υπήρχε εξέγερση στην Ελλάδα που να μην υποστηριζόταν από την Ρωσία (ανεπιτυχώς συνήθως και αυτό έχει να κάνει με τους συσχετισμούς των μεγάλων δυνάμεων), που οι Έλληνες να μην ζητούσαν την βοήθεια του τσάρου. Σχετίζονται δε ουσιαστικά με την απελευθέρωση.

    2.Τώρα η Ρωσία είναι μια χώρα με 140εκατ. κατοίκους, με μια επιφάνεια που καλύπτει το 1/8 του πλανήτη, με ανεξάντλητους φυσικούς πόρους και με ΑΕΠ μόλις 2 τρις. Φανερά υποτιμημένη και με τεράστιες δυνατότητες.

    Στηρίχτηκε στις υψηλές τιμές πετρελαίου (οι χαμηλές τιμές πετρελαίου την δεκαετία 80 συνέβαλλαν στην πτώση της ΕΣΣΔ)για να επαναφέρει την οικονομία της.

    Και εδώ έχει συμβεί ένα παράδοξο. Ενώ έχει επανέλθει ως εξαγωγέας πρώτων υλών, στο υπόλοιπο φάσμα της οικονομίας (εκτός της στρατιωτικής και κυρίως της διαστημικής τεχνολογίας όπου διαγκωνίζεται για την κορυφή) δεν έχει γίνει τίποτα.Πεδίο δόξης λαμπρό για να αναπτυχθεί.

    Έχει πρόσβαση (που κοστίζει πολύ ακριβά και είναι και θέμα πολίτικης διαπραγμάτευσης) σε πολύ υψηλή τεχνολογία. Μένει να βρει τρόπους για την διάχυση της σε προϊόντα που τώρα εισάγει.

    Γενικότερα μην τους κλαίτε τους παράγωγους πρώτων υλών. Το ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών της Ρωσίας π.χ. με την Γερμανία το 2012 ήταν 56δις - 11 δις υπέρ της Ρωσίας, που εξήγαγε ενεργεία και αυτό πάρα της ακριβές τιμές προϊόντων τεχνολογίας που σπρώχνει η Γερμανία στη Ρωσία.

    Δείτε και την Σ.Αραβία (εκ των ενεργών πρωταγωνιστών της μείωσης των τιμών Υ/Α). Μονο πετρέλαιο εξάγει (και λίγο ουαχαμπιτισμο), και δεν φαίνεται να ανησυχεί.

    Γενικά τα νομίσματα που είναι έξω από "καλάθια" έχουν την τάση για μεγαλύτερη διακύμανση, αλλά ο κόσμος τους υποφέρει λιγότερο.

    Θυμηθείτε την Αργεντινή με το δέσιμο πέσος/δολαρίου τι τράβηξε.

    Και αν πρόκειται να μπούμε σε νέα κρίση (αυτό υποδηλώνει στο κάτω κάτω της γραφής η πτώση της τιμής των Υ/Α) μαντέψτε ποιος θα είναι ο μεγάλος χαμένος:

    Αυτός που πουλάει πρώτες ύλες (δομ λιλι παρ τσιτσι) ή

    Αυτός που χρειάζεται της πρώτες ύλες για να φταίξει το προϊών του και βασίζεται σε αυτό για την εσωτερική κατανάλωση;

    Μην βιάζεστε να απαντήσετε. Μακροοικονομικά είναι τελείως διαφορετικές οικονομίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. @ montechristo

    Το brake even των αμερικάνικων είναι το θέμα:

    "...According to an analysis from Scotiabank, for example, the average break-even cost in North Dakota’s Bakken field is sixty-nine dollars a barrel. Other analyses, including one cited by Bloomberg New Energy Finance, suggest that Bakken’s break-even figure is a bit lower..."

    http://www.newyorker.com/news/john-cassidy/opecs-holiday-present-helps-everyone-except-frackers

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. @John Waves
    Μου αρέσει η ανάλυσή σου. Φαίνεται ότι έχεις ασχοληθεί σοβαρά με τις αγορές. Σε αυτό το κομμάτι όμως δε θα συμφωνήσω. Δεν γνωρίζω πραγματικά ποιό είναι το break even των αμερικανικών εταιριών...αν μιλάμε για το fracking έχω την αίσθηση ότι είναι σχετικά υψηλό γιατί τα ποσά ενέργειας που απαιτούνται είναι μεγάλα, αλλά ειλικρινά έχω μελετήσει διάφορες εκθέσεις που δεν δίνουν ξεκάθαρη απάντηση για το ακριβές κόστος.. οι πολυεθνικές τους όμως που κάνουν και τις μεγάλες κινήσεις (Exxon, Chevron κλπ) έχω την αίσθηση ότι μπορούν να ανταπεξέλθουν εξαιρετικά δύσβατες συνθήκες. Κατά καιρούς έχουν δει το φως της δημοσιότητας πολλά cases από αυτές τις εταιρίες, πολλά από τα οποία έδειχναν ότι θα μπορούσαν να αντέξουν τιμές κάτω από τα $60 (Exxon). Αυτό που δε θα μπορούσαν είναι να κάνουν μεγάλες επενδύσεις και να βελτιώσουν το R&D. Κατά την άποψή μου οι αμερικάνοι έχουν το καρπούζι και το μαχαίρι με άλλο όμως σκεπτικό...αυτοί αποφασίζουν πόσο θα αυξήσουν τις πιέσεις στο πετρέλαιο και πότε θα τις μειώσουν επειδή ελέγχουν τις χώρες του OPEC.

    Τώρα όσον αφορά τη Ρωσία θα διαφωνήσω σε δύο σημεία μαζί σου. Βλέπω ότι είσαι καλός γνώστης της ρωσικής αγοράς, εγώ δεν έχω την ίδια γνώση θα το τολμήσω όμως. Συμφωνώ απόλυτα ότι η πτώση των τιμών του πετρελαίου είναι σημαντική για την παγκόσμια οικονομία. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι βρισκόμαστε πριν από μία νέα κρίση αλλά ότι η παγκόσμια ανάπτυξη θα καθυστερήσει. Πιστεύω ότι οι κυρώσεις στη Ρωσία θα υποχωρήσουν όχι επειδή η Ρωσία είναι ένας αναντικατάστατος κρίκος, αλλά επειδή οι πολύ χαμηλές τιμές ενέργειας θα μπορούσαν να ρίξουν την Ευρωζώνη σε αποπληθωρισμό και ύφεση και με την Ευρωζώνη να αποτελεί ένα εξαιρετικά σημαντικό κρίκο στην αλυσίδα της παγκόσμιας οικονομίας κανένας δε θα ήθελε να επιστρέψουμε 4 χρόνια πίσω (άλλωστε η Ευρωζώνη βρίσκεται ήδη σε δεινή θέση με τον Ντράγκι να έχει στο πάνω πάνω μέρος του συρταριού του το QE για τον Ιανουάριο - Φεβρουάριο). Εκτιμώ ότι ούτε η Γερμανία (γεωπολιτικά) ούτε η Αμερική (οικονομικά) πρόκειται να τραβήξουν πολύ αυτό το μανίκι εκτός και αν ο Putin συνεχίσει να εκμεταλλεύεται τις υπάρχουσες συνθήκες για να επιβάλλει τους δικούς του χάρτες στην Ευρώπη.

    Το δεύτερο σημείο διαφωνίας μου είναι με την Ρωσία ως αποθήκη πρώτων υλών... είναι γνωστό ότι το αχανές κράτος της Ρωσίας έχει πολύ μεγάλες δυνατότητες. Η διαφορά κατά την άποψή μου έγκειται στην εκμετάλλευση. Για παράδειγμα οι Ρώσοι βρίσκονται πολύ πίσω σε σχέση με τις Η.Π.Α στο θέμα της τεχνολογίας εξόρυξης off shore πετρελαίου (ζήτησαν τη βοήθεια των αμερικάνων για να μπουν στο Βόρειο Πολό και να ξεκινήσουν έρευνες). Μία από τις πρώτες κυρώσεις των Η.Π.Α άλλωστε ήταν ο αποκλεισμός των ρωσικών εταιριών από την τεχνογνωσία που τους προσφέρουν αμερικανικές εταιρίες.

    Τέλοσπάντων μπήκαμε σε τελείως άλλο θέμα, αλλά νομίζω κάνουμε μία ενδιαφέρουσα συζήτηση.

    Υ.Γ Κύριε Καλεντερίδη σας παρακολούθησα τη Δευτέρα στον δήμο Κηφισιάς. Εξαιρετική παρουσίαση! Μία πρόταση μονάχα...νομίζω θα είχε πολύ ενδιαφέρον εάν δοκιμάζατε να κάνετε μία διάλεξη με θέμα "στρατηγική, ΑΟΖ και τα παίγνια της μεσογείου" ίσως μετά την ολοκλήρωση του πρώτου γύρου αδειοδότησης. Νομίζω ότι θα είχε ιδιαίτερη απήχηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Μόντε Χρήστο
    το θέμα είναι ότι η χώρα είναι σε φάση εισόδου σε εσωτερική περιδίνηση και οι κοινή γνώμη είναι απασχολημένη με άλλα...
    Ποιος θα ρθει να μας ακούσει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω τι νόημα έχει η αναλογία σύριζα-ρωσσίας που διενεργεί ο αρθρογράφος. Αν την κρίνουμε από τη σκοπιά του πολιτικού "ρεαλισμού" του μπορεί να γίνει κατανοητή. Οι λεονταρισμοί του Τσίπρα είναι όντως κωμικοί όταν δούμε πως μια πραγματικά μεγάλη δύναμη όπως η Ρωσσία "στριμώχνεται" όταν όλη η δύση θέλει να την στριμώξει. Πόσο μάλλον αν ένα μάλλον ασυνάρτητο αριστερό κόμμα, σε μια αδύναμη χώρα, έλθει στην εξουσία. Αυτό είναι μια λογική σκέψη, ή φαίνεται μια λογική σκέψη, αφού παραβλέπεται ακριβώς το θέμα του "μεγέθους". Θέλω να πω πως ακριβώς μια μικρή χώρα, ή απλά μια χώρα χωρίς ανοίγματα σε όλο τον κόσμο, έχει τις δυνατότητες (όχι δια του Τσίπρα, ή του κάθε Τσιπρα) να ελιχθεί, και να πολεμήσει αν το θέλει, αλλά με "ελαφρότερα" αν και όχι λιγότερο "επικίνδυνα" όπλα. Το θέμα είναι ότι ακριβώς λόγω της μεγαλομανίας και ταυτόχρονα της ηττοπάθειας όλων των πολιτικο-κοινωνικών δυνάμεων έχει ξεχαστεί ο δρόμος που έτσι κι αλλιώς ταιριάζει στην Ελλάδα διαχρονικά: μικρή αλλά δυναμική βιομηχανία τροφίμων, κοινωνικο-κοινοτικό κράτος, περιφερειακή κοινοτική ανάπτυξη, λαϊκός εξοπλισμός (χωρίς να υποτιμάται ο εθνικός στρατός και τα σύγχρονα όπλα), και άλλα, που οι περισσόττεροι τα θεωρούν "ουτοπίες", αφού έχουν μάθει σε ένα μοντέλο καλοπέρασης και ευζωίας (κακή ζωή, σε μια πόλη έκτρωμα), ψευτιάς, δειλίας και αερολογίας..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Jw ,σε καμμία περίπτωση δεν σημαινει οτι αυτος που διαθέτει πρώτες ύλες αυτόματα ειναι σε πλεονεκτικότερη θέση σε σχέση με αυτόν που τις επεξεργάζεται η τις καταναλώνει.Ακομη και στην ενέργεια μπορούμε να δούμε μια σειρά παραγωγούς που ειναι σε οικτρή κατάσταση στο εσωτερικό τους.Αυτο που κανει την διαφορά του ενος η του αλλού δρόμου ειναι το αν υπαρχει η οχι καθεστώς ελευθερίας,δημοκρατικών θεσμών κλπ κλπ πάνω στο οποίο θα αναπτυχθεί η εργασία,και η δημιουργία..Συμφωνώ απόλυτα με προλαλήσαντα στο ? του εαν υπαρχει σημερα στη χώρα μας κάποιος τέτοιος ικανός πολιτικός.Εγω θα έλεγα οτι η ανυπαρξία δεν ειναι θέμα ικανότητος αλλα διαφθοράς και εαν δεν τους είχαν στο χέρι απο πολλες μεριές,διαφορά λόμπυ σίγουρα θα τα καταφέρνανε καλυτερα.

    Αγαπητέ Σαββα οφείλω να σε συγχαρώ για τον ιςτοτοπο σου και χαίρομαι απο το επίπεδο των συμμετεχόντων- όλων των συμμετεχόντων -ανεξάρτητα του αν συμφωνεί η διαφωνεί κανείς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Rωσία-ΗΠΑ.
    Οι αγορές ελάχιστα μπορούν να προξενήσουν ζημιά στις δύο αυτές χώρες, διότι έχουν ενα μοναδικό πλεονέκτημα.
    Το ότι οι κεντρικές τράπεζες τους μπορούν ανεξέλεγκτα να ρίχνουν στην κυκλοφορία χαρτιά,(χαρτονομίσματα) χωρίς κανένα περιορίσμο και έλεγχο.
    Ως γνωστόν η ρήτρα χρυσού δεν υφίσταται, υφίσταται όμως παρασκηνιακά στην Ρωσία όπου η ποσότητα του κυκλοφρούντος χρήματος αντιστοιχεί σε 6.5% σε χρυσό!!!
    Ο ένας πουλάει άερα-ΗΠΑ, ο άλλος στηρίζεται στον χρυσό και αυτός έιναι που κάνει την Ρωσία επικίνδυνη στο διεθνές οικονομικό σκηνικό.
    Τον ρωσικό χρυσό θέλουν!
    Αν τώρα συγκρίνουμε Ελλάδα με ΗΠΑ/ΡΩΣΙΑ, η Ελλαδα όπως αναφέρεται σχετικά, έχει πρόβλημα διότι δεν μπορεί να τυπώσει ούτε ενα ευρώ αφου δεν είναι.....ανεξαρτητη 'χωρα!!
    Σ.Σ
    Αν οι αμερικανοί δεν μπορούσαν να τυπώσουν όσο δολάριο ήθελαν, ούτε στον μυχό του Περσικού δεν θα μπορούσαν να φτάσουν.
    ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ.
    Εκέινο το οποίο φοβούνται οι ξένες κυβερνήσεις είναι ενα ξέσπασμα Πούτιν, αφού η Ρωσική ιδιοσυγκρασία και ψυχοιστορία είναι εξαιρετικά ιδιόμορφη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Μπορούμε λοιπόν να πούμε ότι ο Τσίπρας μιλάει για επιστροφή στην δραχμή και πάρε κόσμε όταν εννοεί ότι θα χορεύουν οι αγορές!!
    Απλό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. @ John Waves (1:37 μ.μ.)

    Προφανώς, αναφέρεσαι στο σημερινό μου σχόλιο 10:24 π.μ., το οποίο δεν κατάλαβες.

    Δεν είπα εγώ ότι η εγγύτητα έχει σχέση με τον κομμουνισμό, αλλά ότι αυτοί οι ξέφρενοι υπέρμαχοι της Ρωσίας, όπου τα βλέπουν όλα καλά και αδυνατούν να πιστέψουν ότι μπορεί να κλονισθεί τέτοιος βράχος, μού θυμίζουν παλιούς κουκουέδες. Έχει διαφορά το πράγμα.

    Η Ρωσία υποστήριξε τις εξεγέρσεις στην Ελλάδα, οσάκις αυτές εξυπηρετούσαν τα συμφέροντά της και μόνο και δεν δίσταζε να μάς εγκαταλείψει μετά στο έλεος των Τούρκων (βλέπε Ορλωφικά και όχι μόνο). Είδαμε και την βοήθεια του Τσάρου στον Υψηλάντη. Είναι πλάνη να θεωρούμε ότι η Ρωσία μάς συμπαραστάθηκε, επειδή είμαστε τάχα ομόδοξοι και παρόμοιες ανοησίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Αγαπητά Κωνσταντινοπολιτη,η αξία η καλυτερα η δύναμη του δολαρίου δεν εχει να κανει με τον κανόνα του χρυσού και το ποσό χαρτί τυπώνει η Αμερική...Καλώς η κακώς ομως η δύναμη του εχει επιβληθεί μεςω της τεράστιας και παγκόσμιας μόχλευσης του , με κυρίους υπεύθυνους τους χρηματοπιστωτικούς μηχανισμούς της υπερδύναμης αλλα οχι μονο απο αυτούς.Και αυτο διαφυλάσσει ως κόρη οφθαλμού η υπερδύναμη, και γιαυτο οποίος προσπαθησενα το υποκαταστήσει με αλλα νομίσματα υπέστειλαν τις συνέπειες της υπερδύναμης.Βεβαια το μέλλον θα παραμένει μέλλον...σημερα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Οι αγορές είναι πανίσχυρες, ο λαός κυρίαρχος και οι κυβερνήσεις δεν εκβιάζονται. Αυτά συμβαίνουν όταν η ολιγαρχία ντρέπεται να παρουσιαστεί όπως είναι χωρίς τον δημοκρατικό της προσωπείο και όταν οι κυβερνήσεις αντί να υπηρετούν τον λαό εξυπηρετούν τα συμφέροντα των αγορών με το αζημίωτο. Πάντως στην Ρωσία που είναι λιγότερο υποκριτές τους ολιγάρχες τους αποκαλούν με τον όνομά τους και όχι κοινωνικούς εταίρους. Οι ολιγάρχες της Ρωσίας αποτελούν το βασικό εμπόδιο στο να αναδιατάξει την οικονομία της, πάντως αν αντιμετωπίσει προβλήματα ζωτικής φύσεως και χρειαστεί να το κάνει για να τα ξεπεράσει θα το κάνει, συνέβη και στο παρελθόν, άλλες χώρες, καλή ώρα σαν την Ελλάδα, θα πεθάνουν σαν το φοβισμένο ποντίκι στη θέα του φιδιού

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Η συγκριτική σημασία των παικτών στα ενεργειακά (Texas, Yale, κτλ) και των χρηματοοικονομικών αγορών (NY, London, κτλ) είναι σαφής σε όσους οικονομολόγους έχουν εργαστεί με υποδείγματα γενικής ισορροπίας.

    Άλλο η τροποποίηση των θεμελιωδών και άλλο η βραχυπρόθεσμη πίεση για άλλους λόγους. Μέχρι να κλείσει η συμφωνία με τα 2 Ιράν (Μ.Ανατολής και Ν/Α Ευρώπης), η πίεση θα συνεχιστεί. Η Ρωσία είναι άλλο υποσύνολο, πολύ μικρότερο ως προς τον επηρρεασμό του από αυτή τη χρηματοοικονομική κρίση.

    Όσο για τη δύναμη της Γερμανίας, ας ρίξουμε και μια ματιά στο άρθρο του Mark Fleming-Williams "Αναζητώντας το μέλλον της Ευρώπης στην αρχαία Χανσεατική Ένωση", STRATFOR, Geopolitical Weekly.
    http://www.defence-point.gr/news/?p=118720
    Ενδεχομένως να μην πάει χαμένη.

    Τέλος, για τα περί Κίνας, η οποία επίσης μοιάζει ξεχασμένη, ας μη ξεχνάμε τον εκδότη του περιοδικού "Yale in China" που, εντελώς τυχαία, έφερε τον κομμουνισμό (με τα πλεονάσματα σε προσωπικές offshore) στην αχανή αυτή χώρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Όποιος πιστεύει ότι η «γνώση» και η «πληροφορία» έκανε παρωχημένα τα ζητήματα του χώρου και των πρώτων υλών, απλώς έχει πέσει θύμα της ιδιοτελούς μυθολογίας του κυβερνοχώρου που σήμερα είναι της μόδας. Οι ίδιες οι Ηνωμένες Πολιτείες, οι οποίες μέσω των επιστημόνων και των μελλοντολόγων τους εξαγγέλλουν την «κατάλυση της ύλης», διατηρούν ταυτόχρονα ένα πλανητικό στρατιωτικό-πολιτικό δίκτυο που τους διασφαλίζει την προνομιακή πρόσβαση προς τους νευραλγικούς πόρους.
    Παναγιώτης Κονδύλης
    http://cosmoidioglossia.blogspot.gr/2014/03/2020.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Πιο πανω ο nativist αναφερθηκε σε ενα παλαιοτερο σχολιο μου, όπου ειχα αναφωνησει "ζήτω η μάνα Ρωσία"
    Μου δινει λοιπον την ευκαιρια να το πω ξανα
    ΖΗΤΩ Η ΜΑΝΑ ΡΩΣΙΑ!!!
    Για ποιον λογο το πιστευω αυτό?
    Σκεφτθειτε τα παρακατω:
    1. Ποιος δημιουργησε την κριση στην Ουκρανια?
    2. Ποιος ξεσμιλωσε των κοσμο τον μουσουλμανων με βοβαρδισμους, εισβολες, κινηματα?
    3. Ποιος ανοιξε την πορτα της κολασης για να βγουν οι ISIS?
    4. Ποιος ανεβασε το πετρελαιο στο θεο το 2008, και ξεκινησε η παγκοσμια κριση?
    5. Ποιος και γιατι ριχνει το πετρελαιο στα ταρταρα, σημερα?
    Μα φυσικα τα αφεντικα που κρυβονται πισω απο το αμερικανικο εθνος.
    Για ποιον λογο ομως εχουν ξεκινησει αυτον τον πολυετη πολεμο, που ξεκινησε τοτε με την ανατροπη του σανταμ?
    Για εναν απλο λογο. Νοιωθουν την παγκοσμια ηγεμονια τους να κλωνιζεται!
    Νοιωθουν την καυτη ανασα των ρωσων και των κινεζων στον σβερκο τους. Αυτος ειναι ο λογος. Γιαυτο τρεχουν να προλαβουν περαιτερω εξελιξεις, με πληγματα στην ρωσικη οικονομια. Αυτο ομως θα ενεργοποιησει τα αντανακλαστικα των κινεζων, οι οποιοι και θα στηριξουν τους ρωσους. Αυτη η ιστορια θα σφυρηλατησει τον ρωσοκινεζικο αξονα, ο οποιος και θα αντεπιτεθει στις δυτικες οικονομιες. Το κτυπημα του πετρελαιου δεν θα μεινει αναπαντητο.
    Η ρωσια ειναι αποφασισμενη να σπασει τα δεσμα της οικονομικης δικτατοριας των ελεγχομενων απο την αμερικη αγορων.
    Αποφασισαν οι αγορες αυτες να ριξουν το πετρελαιο, και το πηγαν στα ταρταρα.
    Συμπερασμα: Οι επιλεγομενες αγορες, ειναι αμερικανικες παραγκες, που πανε όπου θελουν τις αξιες των αγαθων. Αυτα τα περι προσφορας και ζητησης ειναι κουραφεξαλα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. @ορφέας,
    αν προσέξεις την τοποθέτηση μου αυτό ακριβώς γράφω,ότι στις ΗΠΑ δεν ισχύει η ρήτρα χρυσού....
    Ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. @ montechristo
    Το τι αντέχει η Exxon κλπ. είναι άλλο πράγμα. Εαν η επιχείρηση δεν πάει καλά και εγω αποφασίζω να τη στηρίξω με τα χρήματα που εχω στην άκρη, αυτο δεν βελτιώνει την εικόνα της επιχείρησης, την προβλεψη για κέρδη κλπ. Απλως καταφέρνει και επιβιώνει.

    Όσον αφορά τις παρατηρήσεις σου:

    Η πτώση της τιμής του πετρελαίου οφείλεται στο οτι ο OPEC δεν μειώνει την παραγωγή του ενω η ζήτηση αναμένεται να μειωθεί (ύφεση).
    http://www.bloomberg.com/video/opec-cuts-2015-crude-demand-forecast-to-12-year-low-7H7C7~_MSGGsX6MtGsuIOw.html

    Οι χαμηλες τιμές ενέργειας δεν δημιουργούν υφεση και αποπληθωρισμο, το αντίθετο. Η Ευρωπη είναι από τους μεγάλους κερδισμένους αυτής της κατάστασης, μαζι με την Κινα, ως εισαγωγείς πετρελαίου.

    Όσο για την τεχνογνωσία των Ρώσων, δεν νομιζω οτι υφίσταται θέμα κανένα. Και ο λόγος που πηγαν η Chevron κλπ δεν είναι μονο η ανταλλαγή τεχνολογίας, αλλά είναι κυριως ο τρόπος που λειτουργούν οι big sisters, η αλλιώς αυτό που έχουμε συνηθησει να ονομάζουμε ενεργειακή ασφάλεια του πλανήτη.

    Και η Chevron έχει αγνοήσει της κυρώσεις και συνεχίζει να εργάζεται στη Ρωσία.
    http://rss.feedsportal.com/c/860/f/517304/s/3f0e078c/sc/2/l/0Len0Bria0Bru0Cbusiness0C20A1410A0A20C1935673460CChevron0EPlans0Eto0EContinue0EScheduled0ECooperation0EWith0ERussia0EAmid0Bhtml/story01.htm

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. @ waves

    H πτώση στη τιμή του πετρελαίου οφείλεται σε αυτό ακριβώς το λόγο, δεν διαφωνώ.

    Διαφωνώ όμως σε αυτό που γράφεις παρακάτω...για τον πληθωρισμό. Εάν μία χώρα βελτιώσει το ισοζύγιο πληρωμών της δεν σημαίνει ότι απαραίτητα είναι και θετικό για το σύνολο της οικονομίας. Η θετική πλευρά είναι πράγματι αυτή που φωτίζεις με το σχόλιό σου. Η αρνητική πλευρά είναι ότι η πτώση στις τιμές ενέργειας επηρεάζει τον πληθωρισμό των κρατών του ευρώ. Ο Ντράγκι από τον Αύγουστο και πέρα, μετά από κάθε συνεδρίαση της ΕΚΤ κάνει μνεία για τις τιμές ενέργειας λέγοντας ότι συνεισφέρουν στον πληθωρισμό της Ευρωζώνης κατά 0,3%. Άλλοι οίκοι με έρευνες τους εκτιμούν ότι ο πληθωρισμός μπορεί να επηρεάζεται ακόμα και κατά 0.7%. Μόνο μετά την τελευταία συνεδρίαση ο Ντραγκι αναφέρθηκε στις τιμές πετρελαίου τουλάχιστον 15 φορές.(http://www.ecb.europa.eu/press/pressconf/2014/html/is141204.en.html) Γενικά ο πληθωρισμός είναι μεγάλο πρόβλημα και ο Ιταλός "καίγεται" για να τον φτάσει στο 2%. Μία εικόνα για την εξέλιξη των τιμών στην Ευρωζώνη μπορείς να έχεις εδώ http://www.tradingeconomics.com/euro-area/inflation-cpi.
    Όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο ο πληθωρισμός επιδρά σε μία οικονομία μπορείς να ρίξεις μία ματιά εδώ. http://www.euretirio.com/2010/06/phillips-phillips-curve.html
    Αυτός φυσικά είναι ένας μόνο τρόπος με τον οποίο επιδρούν οι τιμές...για να εξετάσουμε όλες τις συνέπειες που έχει μία περίοδος αποπληθωρισμού σε μία οικονομία δεν μας φτάνει όλο το blog.

    Συμφωνώ ότι οι μεγάλες αδελφές λειτουργούν έτσι ιδιαίτερα σε περιοχές που διακυβεύονται πολλά. Όσον αφορά όμως την τεχνογνωσία δεν μπορώ να συμφωνήσω. Σε κάποιους κλάδους οι αμερικάνοι είναι δυστυχώς ή ευτυχώς πολύ μπροστά και στην ανεύρεση και εξόρυξη καλώς ή κακώς είναι οι καλύτεροι. Άλλωστε να μην ξεχνάμε ότι είναι πολλά χρόνια μπροστά. Ακόμα και την κρατική εταιρία της Σ.Αραβίας (Aramco) οι Αμερικάνοι την έτρεχαν για πολλά χρόνια προτού δώσουν τα κλειδιά στον Abdallah.

    Βεβαίως μπορεί να κάνω και λάθος... ίσως να τους υπερτιμώ.

    Δεν είχα υπόψη μου αυτό που έστειλες για την Chevron... σε ευχαριστώ!

    Μάλιστα δεν γνώριζα και την ύπαρξη αυτού του δικτύου ενημέρωσης ,που από ό,τι κατάλαβα είναι καινούργιο, οπότε σε ευχαριστώ (x2)!

    *Κύριε Καλεντερίδη δυστυχώς έχετε δίκιο σε αυτό που γράψατε παραπάνω... όπως και να έχει η παρουσία σας ήταν εξαιρετική προχθές, συνεχίστε με όσους σας ακολουθούν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. ΣΥΝΤΑΓΗ ΕΘΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ: Ο κ. ΤΣΙΠΡΑΣ ΜΙΛΗΣΕ ΩΣΑΝ "ΔΙΕΘΝΗΣ ΗΓΕΤΗΣ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ"....
    ΔΕΝ θά χορεύουν φυσικά πεντοζάλι οἱ ἀγορές. Καί ὁ κ. Τσίπρας τό γνωρίζει πολύ καλά. Γιατί λοιπόν εἶπε ὅτι θά παίζει ἡ κρητική λύρα καί θά χορεύουν οἱ ἀγορές πεντοζάλi;
    Ἡ Κρήτη ἀπό ὅσο μπορῶ νά γνωρίζω, μᾶλλον δέν ζήσει ἀκόμη τήν χαοτική ἀπορρύθμιση τῆς οίκονομικῆς καί κοινωνικῆς ζωῆς πού ἤδη συμβαίνει στήν ὑπόλοιπh Ἑλλάδα. Συγκριτικῶς, ἡ Κρήτη μόλις ἔχει ἀρχίσει νά πλήττεται....
    Ὁ κ. Τσίπρας, λοιπόν, μιλώντας στούς Κρητικούς, μίλησε πρός μιά ἀγανακτισμένη ΚΟΙΝΩΝΙΑ.
    Φοβοῦμαι ὅμως, ὅτι, δυστυχῶς, ὁ κ. Τσίπρας δέν μίλησε ἁπλῶς ὡς δημαγωγός, ἀλλά μίλησε ὡς κατά φαντασίαν ἡγέτης τῆς ἀριστερᾶς διεθνῶς!
    Πρᾶγμα, ἀκόμη πιό ἐπικίνδυνο γιά τήν πατρίδα μας καί τόν ταλαιπωρούμενο λαό μας

    Β) ΠΟΙΟΙ ΚΑΙ ΠΩΣ ΘΑ ΧΟΡΕΨΟΥΝ ΠΕΝΤΟΖΑΛΙ. Εἶναι νομίζω χαρακτηριστικό: Σέ μιά ἁπλῆ κατ' ἰδίαν συζήτηση στον δρόμο, πῆρε τό αὐτί μου κατάρες κατά τῆς Μέρκελ καί τῶν πολιτκών πού μᾶς κυβερνᾶνε. Γιά πρώτη φορά στήν Ἑλλάδα, θά φύγουν πολιτικοί ἀπό τήν ἐξουσία μέ τόσες κατάρες ἀνθρώπων.
    Οἱ ἀγορές βρίσκουν καί τά κάνουν. Καί δέν βρίσκουν τόν ἁπλό ἄνθρωπο, ἤ τόν μικροαπατεῶνα, βρίσκουν τούς πολιτικούς....
    Ἤ θά διαλυθοῦμε ἤ θά ἀνασυγκροτηθοῦμε.
    Πεντοζάλι πρέπει, κατά κάποιον τρόπο, νά χορέψουμε ἐμεῖς, ἀλλά λεβέντικα καί χωρίς ἀνοησίες, δηλαδή μέ σοβαρότητα, φιλότιμο καί ἐργατικότητα, μέ ὑπευθυνότητα, μέ ἀνασυγκρότηση τοῦ μή κομματικοῦ κοινωνικοῦ χώρου, μέ ὀργανωτικότητα ἐπί τέλους καί κάτωθεν, καί ὄχι μόνον ἄνωθεν, καί, ΚΥΡΙΩΣ: Μέ ἀπομάκρυνση τῶν "δοσιλόγων τῶν ἀγορῶν", καί τῶν καφενόβιων, ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΦΑΣΜΑΤΟΣ, ἀπό τήν πολιτική ζωή καί τό ἐθνικό τραπεζικό σύστημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Και ενω το φασιστικο Αμερικα τα εχει βρει με την Κουβα, εμεις προχωραμε προοδευτικα ολοταχως αντιθετοι.

    Ζητω Στρατουλη, Χα, και πεντοζαλι!

    "Πλήρως κοστολογημένο κυβερνητικό πρόγραμμα"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. @ αντιπροοδευτικο

    Και γιατί για όλα αυτά, που είναι σωστά, αναγνωρίζεις την Ρωσία σαν "μάνα";

    Εγώ, εκτός από την μακαρίτισσα την φυσική μου μητέρα, μία και μόνο μάνα αναγνωρίζω, την ΕΛΛΑΔΑ και καμμία άλλη!

    Έχεις πάει ποτέ στην Ρωσία; Την ξέρεις την χώρα αυτή;

    Με την ευκαιρία των επερχομένων αγίων ημερών, εύχομαι σε σένα, στους συντελεστές του "Ινφογνώμων" και όλους τους φίλους С Рождеством и Новым Годом ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. Προς nativist
    Αγαπητε nativist, το σχολιο σου για την μανα ρωσια, δειχνει την ρηχοτητα των γνωσεων σου. Η ρωσια αποτελει απειλη για τους επιδοξους επιβητορες του πλανητη. Αυτο προκυπτει απο την πολιτισμικη ταυτοτητα της ρωσιας, και δη απο την ορθοδοξια της. Αυτο φυσικα δεν εχει να κανει με την μεταφυσικη της υποθεσης, όσο με τις αρχες και τις αξιες που χαρακτηριζουν την ορθοδοξια. Ανεξαρτητα απο το θρησκευτικο μελος, η ορθοδοξια ειναι μια κιβωτος ελληνικων αξιων, που αντιδρα με φιλοσοφια και λογικη στην υποδουλωση της ανθρωποτητας. Δεν θα επιτρεψει να γινει ο πλανητης φαρμα. Η ρωσια αγαπητε nativist, μοιραια καλειται να παιξει τον ρολο του στυλοβατη της ορθοδοξιας παγκοσμιως. Γιατι νομιζεις οτι ειναι ενας διαχρονικος στοχος των δυο αλλων πλανητικων δυναμεων, του βατικανου και των εβραιων σιωνιστων? Διοτι τους ειναι εμποδιο στην υποδουλωση της ανθρωποτητας. Και τι δεν εχουν κανει στο παρελθον αυτες οι δυο δυναμεις. Ναπολεων, μπολσεβικοι,ναζι και σημερα η ευρωπη με τους αμερικανους. Ειδικα οι κομμουνιστες υπεταξαν τις ορθοδοξες χωρες της ευρωπης!!! Τυχαιο?
    Ποιος κατα την γνωμη σου ειναι ο λογος αυτης της εμμονης?
    Φανταζεσαι πως θα ηταν ο κοσμος σημερα χωρις την ρωσια? Μπορεις να φανταστεις αν θα υπηρχαμε εμεις χωρις την ρωσια?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "Η ρωσια αγαπητε nativist, μοιραια καλειται να παιξει τον ρολο του στυλοβατη της ορθοδοξιας παγκοσμιως" Με ηγέτη έναν πρώην πράκτορα της KGB! :-)

      "Ειδικα οι κομμουνιστες υπεταξαν τις ορθοδοξες χωρες της ευρωπης!!! Τυχαιο?"

      Όχι βέβαια, αυτές ήταν εκεί τριγύρω. Και ποιες απ' αυτές ήσαν ορθόδοξες; Η αυστηρώς καθολική Πολωνία, η προτεσταντική Αν. Γερμανία, η καλβινιστή Ουγγαρία, η μάλλον λουθηρανή Τσεχοσλοβακία;

      "Μπορεις να φανταστεις αν θα υπηρχαμε εμεις χωρις την ρωσια?"

      όχι μόνον εμείς, αλλά ούτε ο κόσμος ολόκληρος δεν θα υπήρχε χωρίς την Ρωσία :-)))))

      Να είσαι καλά, μ' έκανες και γέλασα από καρδιάς και το είχα ειλικρινά ανάγκη!

      Διαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.