7/11/09

Σκληρές εμπλοκές ρωσικών Su-27 με γερμανικό EF-2000 και φινλανδικά F-18 στη Βόρεια Θάλασσα!

Σκηνές Β’Π.Π. εκτυλίχθηκαν στη Βόρειο Θάλασσα όταν ρωσικά, γερμανικά και φινλανδικά μαχητικά ενεπλάκησαν σε σκληρές αερομαχίες με αφορμή μία απόπειρα αναχαίτισης ενός ρωσικού ΑWACS Il-76 Candid από μαχητικό αεροσκάφος EF-2000 Typhoon της γερμανικής Αεροπορίας! Το ρωσικό αεροσκάφος κάλεσε σε βοήθεια μαχητικά από την κοντινή βάση και μόλις το EF-2000 αντίκρυσε τα ρωσικά μαχητικά κάλεσε σε βοήθεια τα φινλανδικά readiness με αποτέλεσμα να αφιχθούν στην περιοχή της εμπλοκής και δύο φινλανδικά F/A-18C Hornet!

Πρόκειται για το πρώτο περιστατικό εμπλοκής σε αερομαχία τριών σύγχρονων τύπων ευρωπαϊκών και αμερικανικής κατασκευής μαχητικών από τρεις διαφορετικές Αεροπορίες, τουλάχιστον μετά το τέλος του Ψυχρού Πολέμου...

Το συνολικό επεισόδιο διήρκεσε περισσότερο από 30’ (!) και στην περιοχή, μέχρις ότου επιστρέψουν τα ρωσικά μαχητικά στον ρωσικό εναέριο χώρο, είχαν συγκεντρωθεί τουλάχιστον δέκα αεροσκάφη ένθεν και ένθεν.

Το όλο περιστατικό αποκαλύφθηκε μόλις τώρα, αλλά συνέβη στις 15 Σεπτεμβρίου και πηγές από τη ρωσική αεροπορία ανέφεραν ότι «Τα ρωσικά μαχητικά απέδωσαν άριστα»…

Το όλο σκηνικό ξεκίνησε όταν το αεροσκάφος έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου Il-76 Candid της ρωσικής Αεροπορίας θεωρήθηκε ότι αποτελούσε απειλή για τον εναέριο χώρο των χωρών της Βαλτικής μελών του ΝΑΤΟ και κλήθηκε να το αναγνωρίσει ένα EF-2000 Typhoon από τα τέσσερα που έχει διαθέσει το ΝΑΤΟ για την προστασία των χωρών της Βαλτικής που δεν διαθέτουν Αεροπορία.

Έτσι και έγινε, μέχρι ότου εκλήθησαν τα δύο Su-27 οπλισμένα με βλήματα R-73 τα οποία ενεπλάκησαν σε αερομαχία με το EF-2000 με υπερηχητική ταχύτητα! Κάτι που κατέδειξε και μία από τις τακτικές της ρωσικής Αεροπορίας: Εμπλοκή με υπερηχητική ταχύτητα. Κάτι που οι Δυτικοί αποφεύγουν, προτιμώντας εμπλοκές στη περιοχή μεταξύ 0.7 και 1,2 Mach σε όσο το δυνατόν χαμηλότερα ύψη.

Λίγο πριν εμφανιστούν τα φινλανδικά F/A-18C Hornet, το EF-2000 είχε αποχωρήσει και τα ρωσικά, αφού προχώρησαν σε εγκλωβισμούς και των φινλανδικών (!) επέστρεψαν στη βάση τους

Το συμβάν αποκάλυψε χωρίς λεπτομέρειες η γερμανική εφημερίδα Rheinische Post στις 30 Οκτωβρίου, πλην όμως η γερμανική Αεροπορία απέφυγε να επιβεβαιώσει τις πληροφορίες, πράγμα που τελικά έγινε στις 3 Νοεμβρίου και τις δύο επόμενες ημέρες επιβεβαιώθηκε και από ρωσικές πηγές με περισσότερα στοιχεία.

Μετά το επεισόδιο εκφράζονται αμφιβολίες στην γερμανική Αεροπορία για το αν πρέπει τα ΕF-2000 να αντικατασταθούν από μαχητικά F-4F ICE.

Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr


24 σχόλια:

  1. ******Μετά το επεισόδιο εκφράζονται αμφιβολίες στην γερμανική Αεροπορία για το αν πρέπει τα ΕF-2000 να αντικατασταθούν από μαχητικά F-4F ICE.*******(αυτην την παράγραφο δεν την κατάλαβα,μήπως κάποιος μπορεί να βοηθήσει;;;0
    Η ιστορία έχει 2 όψεις και η κάθε πλευρά γράφει τα δικά της Διαλέγετε και πέρνετε.Ομως βλέποντας το Μ400 της Airbus(Military) ανααρωτιέμε γιατί εμείς(η ελλάδα) δεν είναι μέσα στους αγοραστές ;;;; Από την Θεσσαλονίκη Α.Λ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. σε δυο σκάφη έχω την συμπάθεια αν και δεν είμαι πιλότος να ξέρω από αυτά,πρώτα είναι το γαλλικό και μετά το ρωσικο.Όμως μετά από αυτό είμαι σίγουρος ότι το ρωσικο γ..η και δέρνει.η καλύτερη διαφήμιση για τους ρώσους.άντε τώρα να πας για το ΕF-2000. αν τώρα έπαιξε ρολο στην εμπλοκή το ιπτάμενο radar και να είχαν μειονέκτημα δεν το πιστεύω.αυτό που λέει :Εμπλοκή με υπερηχητική ταχύτητα. Κάτι που οι Δυτικοί αποφεύγουν, προτιμώντας εμπλοκές στη περιοχή μεταξύ 0.7 και 1,2 Mach σε όσο το δυνατόν χαμηλότερα ύψη.είναι ότι εκεί αποδυθεί τα μέγιστα το σκάφος είναι τακτική κάποιος να μας πει ρε παιδιά.stef

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλημέρα, εννοεί να μην αντικατασταθούν στο πρόγραμμα περιπολιών της Βαλτικής, καθώς διάφορα αεροσκάφη αεροποριών του ΝΑΤΟ εναλλάσονται κάθε κάποιους μήνες αν θυμάμαι καλά..!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΠΙΛΟΤΟΣ, ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΕΡΟΜΑΧΙΑ ΣΕ ΚΕΓΑΛΑ ΥΨΗ ΜΕ ΥΠΕΡΗΧΗΤΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ;
    ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΑΣ
    ΜΑΣ ΠΕΙ ΜΕΡΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΓΙΑ ΥΠΕΡ ΚΑΙ ΚΑΤΑ.
    ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΤΡΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. 'Εμπλοκή με υπερηχητική ταχύτητα. Κάτι που οι Δυτικοί αποφεύγουν, προτιμώντας εμπλοκές στη περιοχή μεταξύ 0.7 και 1,2 Mach σε όσο το δυνατόν χαμηλότερα ύψη.'

    Υπαρχει κανενας πιλοτος να ριξει φως στην παραπανω παραγραφο?

    'Μετά το επεισόδιο εκφράζονται αμφιβολίες στην γερμανική Αεροπορία για το αν πρέπει τα ΕF-2000 να αντικατασταθούν από μαχητικά F-4F ICΕ.'

    Ακατανοητο γενικως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μερικές φόρες οι υποψίες για τα αρνητικά ή θετικά μιας σχεδίασης αεροσκάφους επαληθεύονται με περίεργο τρόπο.
    Οι ρώσοι προσπάθησαν να δούναι τους χρόνους αντίδρασης αλλά ειδικότερα τις δυνατότητες υπερηχητικής πτήσης του Typhoon αφού τους είναι γνωστά τα σημεία scrabble των μαχητικών και η θέση του περιστατικού (αερομαχία)
    Το έξυπνο σενάριο που ακλούθησαν με υπερηχητική πτήση στο σημείο της εμπλοκής παρέσυρε και τους γερμανούς γιατί αλλιώς θα τους έδινε την δυνατότητα να έχουν τοπική κυριαρχία – να φτάσουν πρώτοι .
    Η διάρκεια της εμπλοκής έδειξε στους ρώσους για ποσό χρόνο μπορούν τα Typhoon να παραμείνουν στο χώρο εμπλοκής και αυτός είναι και ο κυριότερος λόγος για την ιδέα των F-4, με σύγχρονα ραντάρ και με μεγαλύτερη μεταφορά καύσιμου υπάρχουν δυο σημαντικοί λόγοι να το κρατήσουν για αναχαίτιση , τουλάχιστον μέχρι να βγουν οι σύμμορφες δεξαμενές που διαφημίζονται στο site της EADS - γιατί άραγε ;; και οι meteor .

    Άρης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πιστευω οτι οι Ρωσσοι πανεξυπνα προκαλεσαν για να δοκιμασουν την αξιοπιστια του μαχητικου τους και ταυτοχρονα να κανουν την καλλιτερη διαφημιση τους.Η οικονομικη κριση εχει μειωσει δραματικα τις πωλησεις οπλων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Κανονικά σε αυτή την περιοχή περιπολούν F4. Προσωρινά είχαν τα Typhoon.
    Με υπερηχητική ταχύτητα σε μεγάλο ύψος αξιοποιούνται πλήρως οι BVR και δοκιμάζονται σε σύγκριση με αντίπαλα συστήματα BVR κτλ.
    Άποψη μου είναι πως το SU-27 σε επίπεδο κλειστής αερομαχίας και ευελιξίας είναι ίσως ισάξιο ή και ανώτερο του F-22.
    Για τις προηγμένες εκδόσεις των Ρωσικών μαχητικών δεν νομίζω να υπάρχει καν συζήτηση. Το Typhoon το έχουν για πλάκα.
    Κρίμα που δεν θα αποκτήσουμε ποτέ Ρωσικά μαχητικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Συνεχίζω……
    Τώρα για να βάλουμε λίγο τα πράγματα στη θέση τους, μιας και μας έχει πιάσει κάτι με τους Ρώσους σήμερα, (βλέπε Λιακόπουλος κτλ), λέγοντας πάντα την προσωπική μου γνώμη, σας λέω ότι υπερβάλλουμε. Και μιας και πολύ λόγος γίνεται για τα Ρωσικά Α/Φ σας λέω ότι μπορεί να έχουν εξαιρετικές πτητικές επιδόσεις, τα ηλεκτρονικά τους όμως σε σχέση με τα τέταρτης γενιάς Δυτικά μαχητικά, είναι επιπέδου Lada. Εξαίρεση βέβαια είναι τα πολύ καλά βλήματα που έχουν και κυρίως τα υβριδικά (IR/EO/RADAR). Και για να μην παρεξηγηθώ σήμερα δεν μιλάμε πλέον για RADAR που μπορούν να διατηρούν εγκλωβισμό σε 20 στόχους ταυτόχρονα, ή μπορούν να στείλουν ένα βλήμα με ακρίβεια μερικών ποδών, αλλά μιλάμε για RADAR με πολύ μικρή ανιχνευσιμότητα με εξελιγμένες κυματομορφές που αποκωδικοποιούνται και κυρίως παρεμβάλλονται πολύ δύσκολα (Low Probability of Interception RADAR) και τέτοια φίλοι μου δεν τα έχουν οι ρώσοι στα μαχητικά της αγοράς. Το μεγαλύτερο όμως πρόβλημα των Ρωσικών μαχητικών είναι ότι παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των Ρώσων κατασκευαστών, απευθύνονται σε πιλότους με συγκεκριμένη νοοτροπία και εκπαίδευση όσον αφορά τις Αεροπορικές επιχειρήσεις, η οποία δυστυχώς αποκλίνει δραματικά από την αντίστοιχη δυτική στην οποία είναι γαλουχημένοι οι Έλληνες Ιπτάμενοι. Οπότε κατά τη γνώμη μου μιας και ενίοτε δέχομαι την ερώτηση αν θα πρέπει να αγοράσουμε Ρωσικά μαχητικά, καλά κάνουμε και δεν τα παίρνουμε.
    Όσον αφορά τώρα αυτό καθ’ αυτό το περιστατικό με τα Su27 και τα EF2000, έχω να πω ότι κάθε σώφρον άνθρωπος που πετά ένα μαχητικό υψηλών επιδόσεων μπαίνει στη μάχη υπερηχητικά, εξ ου και γιατί τα Sukoi πετούσαν μ’ αυτή την ταχύτητα. Η φυσική εξήγηση για αυτό είναι ότι οι φάκελοι των βλημάτων και ιδιαίτερα των RADAR αυξάνουν δραματικά όσο αυξάνει η ταχύτητα του Α/Φ, κάτι που δίνει μεγάλο πλεονέκτημα. Μην ξεχνάτε ότι το υπερόπλο των Αμερικανών το F22 είναι σχεδιασμένο να πετά υπερηχητικά χωρίς τη χρήση μετάκαυσης. Το ερώτημα είναι τώρα με τι ταχύτητα μπήκαν τα EF2000 στη μάχη και αν όχι με υπερηχητική γιατί.
    Τελειώνοντας μιας και σας έχω ήδη κουράσει θα ήθελα να πω χωρίς να θέλω να μειώσω στο ελάχιστο τους Ρώσους Ιπταμένους, ότι το επίπεδό τους παραμένει εξαιρετικά χαμηλό κάτι που δεν οφείλεται άμεσα σε αυτούς τους ίδιους, αλλά κυρίως στις πολύ λίγες ώρες εκπαίδευσης (τουλάχιστον) μέχρι τώρα, την έλλειψη κινήτρων στην αεροπορία σε συνδυασμό με τις πενιχρές αποδοχές και κυρίως στην ηλίθια νοοτροπία αεροπορικών επιχειρήσεων του πρώην ανατολικού μπλοκ, όπου κάθε πιλότος αντιμετωπίζονταν ως ενδεχόμενος defector, οπότε και οποιαδήποτε πρωτοβουλία κινήσεων ήταν απλά επικίνδυνη. Από την εμπειρία μου επίσης σε ασκήσεις με αξιωματικούς του πρώην ανατολικού μπλοκ, σας λέω ότι ένας αξιωματικός πληροφοριών έχει μεγαλύτερη βαρύτητα από έναν ιπτάμενο. Αυτά από μένα σας ευχαριστώ για την προσοχή σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Συγνώμη για το μπέρδεμα, επειδή το σχόλιό μου δεν παρουσιάζεται ολόκληρο (το έβαλα σε δύο δόσεις για να είναι λιγότεροι χαρακτήρες), παραθέτω και πάλι σε τρεις δόσεις με το όνομά μου διευκρίνηση. Ευχαριστώ

    (1) Παιδιά μάλλον πρέπει να τα πάρουμε από την αρχή γιατί γράφονται πράγματα τα οποία δεν έχουν βάση πουθενά. Είμαι Ιπτάμενος στην ΠΑ με εμπειρία στο ΝΑΤΟ, οπότε μιας και ορισμένοι ζήτησαν κάποια πιο εξειδικευμένη γνώμη, έχω να πω τα ακόλουθα:
    Πρώτον αυτό που γράφεται για τα εκσυγχρονισμένα Γερμανικά F-4 σε σχέση με τα EF2000 είναι απλώς λάθος τυπογραφικό. Έτσι τουλάχιστον το εκλαμβάνω εγώ γιατί αν δεν είναι λάθος τυπογραφικό είναι απλώς άσχετος αυτός που το έγραψε. Και εξηγώ, η αναβάθμιση του F-4 ήταν ένα καλό lifting αλλά ας σοβαρευτούμε το Typhoon είναι ένα τέταρτης γενιάς Α/Φ με τεράστιες δυνατότητες σε σχέση με Phantom. Το F-4 παρόλο το νέο RADAR και τα νέα ηλεκτρονικά έχει απλά τα προβλήματα που όλα τα δεύτερης γενιάς μεγάλου μεγέθους δικινητήρια μαχητικά έχουν· φτωχή ευελιξία, δραματική κατανάλωση καυσίμου, χαμηλά όρια G και τέλος τεράστιο RCS (ήτοι: ηλεκτρονική υπογραφή στο αντίπαλο RADAR). Μιας και το αναφέρουμε επίσης τα Γερμανικά F-4 δεν έπαιρναν ούτε AMRAAM, παρά το ότι πρακτικά σχεδιάστηκαν για αυτό. Κατά συνέπεια έπραξαν σοφά τα Γερμανάκια που τα απέσυραν (δεν είμαι σίγουρος βέβαια ότι φύγαν όλα) και προχώρησαν στην ένταξη του Typhoon.
    Πριν προχωρήσω στην πολιτική ανάλυση του άρθρου (γιατί ουσιαστικά περί πολιτικής πρόκειται όπως θα διαπιστώσετε), θα ήθελα να πω λίγα λόγια για το Typhoon μιας και πολύ μεγάλη φιλολογία γίνεται τελευταία γιατί η Ελλάδα δεν το έχει ήδη παραγγείλει. Όπως προανέφερα είναι ένα πολύ καλό Α/Φ που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τα άλλα Α/Φ της γενιάς του (Rafale, Gripen, κτλ). Το μόνο πρόβλημα είναι ότι λόγω του ότι είναι συμπαραγωγή πολλών χωρών καθυστέρησε να βγει στην αγορά, μιας και κάθε χώρα έθετε κάποιες ιδιαίτερες απαιτήσεις κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης. Το γεγονός αυτό εμπόδισε το Typhoon να κλέψει την παράσταση, να βγει δηλαδή στην αγορά όταν δεν υπήρχε κανένα άλλο Α/Φ με παρόμοια χαρακτηριστικά. Ένα άλλο πρόβλημα είναι ότι όπως και κάθε νέο Α/Φ αναμένεται να βγάλει κάποια μικροπροβληματάκια, τα οποία βέβαια θα λυθούν (αλλά γιατί να λυθούν στην πλάτη μας), οπότε και κατά τη γνώμη μου καλά κάνουμε και περιμένουμε και δεν το παραγγέλνουμε. Γιώργος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Συνεχίζω…
    (2) Τώρα θα σας πω τι εννοώ ότι το άρθρο έχει πολιτικές προεκτάσεις, μιας και ορισμένοι ίσως δεν το πολυκατάλαβαν. Όπως ξέρουμε το ΝΑΤΟ δεν τα πάει και πάρα πολύ καλά τελευταία, μιας και ενώ ξοδεύει ένα σωρό λεφτά (παρά την προσπάθεια ριζικής αναδιάρθρωσης New Command Structure), δεν φαίνεται να πείθει και πολύ. Έχοντας λοιπόν πάρει την κρυάδα στο Αφγανιστάν όπου η κατάσταση δεν βελτιώνεται, τουλάχιστο σε βαθμό που να συντελεί σημαντική πρόοδο, προσπαθεί να ξαναγυρίσει στον προσφιλή του αντίπαλο τους Ρώσους και να πείσει όλους εμάς πόσο πολύ επιθετικοί έχουν γίνει οι Ρώσοι. Στην πράξη η κατάσταση είναι φτιαχτή και βολεύει κάποιους «κυρίους», μεταξύ των οποίων οι αγαπητοί μας σύμμαχοι εξ ανατολών, ( θα καταλάβετε στη συνέχεια). Είναι αλήθεια Ρώσοι μετά την οικονομική ανάκαμψή τους με κυριότερο μοχλό ανάπτυξης την ενέργεια, προσπάθησαν να βάλουν κάποια τάξη στις παραπαίουσες ένοπλες δυνάμεις τους(θυμηθείτε την περίπτωση Κουρσκ), δίνοντας έμφαση στις στρατιωτικές ασκήσεις μεγάλης κλίμακας, αυξάνοντας επίσης σημαντικά το ποσοστό του ΑΕΠ τους στις Ένοπλες δυνάμεις. Αυτό είχε ως φυσική συνέπεια την αύξηση της παρουσίας τους σε θέατρα επιχειρήσεων από τα οποία απουσίαζαν για περισσότερο από είκοσι χρόνια (Μαύρη θάλασσα, Βόρεια θάλασσα κτλ). Όπως καταλαβαίνετε αυτό ήταν μια θαυμάσια ευκαιρία για ορισμένους θερμοκέφαλους δυτικούς να αποδείξουν την «αυξημένη επιθετικότητα των Ρώσων». Το πράμα φυσικά ήρθε και έδεσε με τα γεγονότα στη Γεωργία, που κατ’ εμένα ήταν απλώς ένα στημένο crash test, προκειμένου η Δύση να διαπιστώσει την ετοιμότητα και την αποφασιστικότητα της Ρωσικής ηγεσίας. Μιας και ανέφερα τώρα τους δικούς μας εγκάρδιους φίλους εξ ανατολών, η όλη κατάσταση τους βολεύει αφάνταστα, δεδομένου ότι ως δια μαγείας βρίσκονται πολύ κοντά σε όλα τα «καυτά» σημεία Γεωπολιτικού ενδιαφέροντος της Δύσης, Ρωσία, Αφγανιστάν, Ιράκ, Ιράν. Σας λέω μάλιστα από προσωπική εμπειρία ότι χρησιμοποιούν τη Ρωσική παρουσία στη Βόρεια θάλασσα ως επιχείρημα για τη συνέχιση της λειτουργίας του ΝΑΤΟικού κέντρου επιχειρήσεων στο Εσκι Σεχίρ (CAOC6), το οποίο θα έπρεπε να είχε κλείσει εδώ και πολύ καιρό, αλλά με τσαμπουκά δικό τους και αβαντάζ από τα Αμερικανάκια παραμένει ανοιχτό. Δεν θέλω να υπεισέρθω σε λεπτομέρειες μιας και ορισμένα θέματα άπτονται του Νατοικού ή Εθνικού απορρήτου, αλλά σας λέω υπεύθυνα ότι καμία ενέργεια των Ρώσων δεν συνιστά επιθετική δραστηριότητα, συγκρινόμενη πάντα με την αντίστοιχη δραστηριότητα της Δύσης. Γιώργος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Συνεχίζω…
    (3) Τώρα για να βάλουμε λίγο τα πράγματα στη θέση τους, μιας και μας έχει πιάσει κάτι με τους Ρώσους σήμερα, (βλέπε Λιακόπουλος κτλ), λέγοντας πάντα την προσωπική μου γνώμη, σας λέω ότι υπερβάλλουμε. Και μιας και πολύ λόγος γίνεται για τα Ρωσικά Α/Φ σας λέω ότι μπορεί να έχουν εξαιρετικές πτητικές επιδόσεις, τα ηλεκτρονικά τους όμως σε σχέση με τα τέταρτης γενιάς Δυτικά μαχητικά, είναι επιπέδου Lada. Εξαίρεση βέβαια είναι τα πολύ καλά βλήματα που έχουν και κυρίως τα υβριδικά (IR/EO/RADAR). Και για να μην παρεξηγηθώ σήμερα δεν μιλάμε πλέον για RADAR που μπορούν να διατηρούν εγκλωβισμό σε 20 στόχους ταυτόχρονα, ή μπορούν να στείλουν ένα βλήμα με ακρίβεια μερικών ποδών, αλλά μιλάμε για RADAR με πολύ μικρή ανιχνευσιμότητα με εξελιγμένες κυματομορφές που αποκωδικοποιούνται και κυρίως παρεμβάλλονται πολύ δύσκολα (Low Probability of Interception RADAR) και τέτοια φίλοι μου δεν τα έχουν οι ρώσοι στα μαχητικά της αγοράς. Το μεγαλύτερο όμως πρόβλημα των Ρωσικών μαχητικών είναι ότι παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των Ρώσων κατασκευαστών, απευθύνονται σε πιλότους με συγκεκριμένη νοοτροπία και εκπαίδευση όσον αφορά τις Αεροπορικές επιχειρήσεις, η οποία δυστυχώς αποκλίνει δραματικά από την αντίστοιχη δυτική στην οποία είναι γαλουχημένοι οι Έλληνες Ιπτάμενοι. Οπότε κατά τη γνώμη μου μιας και ενίοτε δέχομαι την ερώτηση αν θα πρέπει να αγοράσουμε Ρωσικά μαχητικά, καλά κάνουμε και δεν τα παίρνουμε.
    Όσον αφορά τώρα αυτό καθ’ αυτό το περιστατικό με τα Su27 και τα EF2000, έχω να πω ότι κάθε σώφρον άνθρωπος που πετά ένα μαχητικό υψηλών επιδόσεων μπαίνει στη μάχη υπερηχητικά, εξ ου και γιατί τα Sukoi πετούσαν μ’ αυτή την ταχύτητα. Η φυσική εξήγηση για αυτό είναι ότι οι φάκελοι των βλημάτων και ιδιαίτερα των RADAR αυξάνουν δραματικά όσο αυξάνει η ταχύτητα του Α/Φ, κάτι που δίνει μεγάλο πλεονέκτημα. Μην ξεχνάτε ότι το υπερόπλο των Αμερικανών το F22 είναι σχεδιασμένο να πετά υπερηχητικά χωρίς τη χρήση μετάκαυσης. Το ερώτημα είναι τώρα με τι ταχύτητα μπήκαν τα EF2000 στη μάχη και αν όχι με υπερηχητική γιατί.
    Τελειώνοντας μιας και σας έχω ήδη κουράσει θα ήθελα να πω χωρίς να θέλω να μειώσω στο ελάχιστο τους Ρώσους Ιπταμένους, ότι το επίπεδό τους παραμένει εξαιρετικά χαμηλό κάτι που δεν οφείλεται άμεσα σε αυτούς τους ίδιους, αλλά κυρίως στις πολύ λίγες ώρες εκπαίδευσης (τουλάχιστον) μέχρι τώρα, την έλλειψη κινήτρων στην αεροπορία σε συνδυασμό με τις πενιχρές αποδοχές και κυρίως στην ηλίθια νοοτροπία αεροπορικών επιχειρήσεων του πρώην ανατολικού μπλοκ, όπου κάθε πιλότος αντιμετωπίζονταν ως ενδεχόμενος defector, οπότε και οποιαδήποτε πρωτοβουλία κινήσεων ήταν απλά επικίνδυνη. Από την εμπειρία μου επίσης σε ασκήσεις με αξιωματικούς του πρώην ανατολικού μπλοκ, σας λέω ότι ένας αξιωματικός πληροφοριών έχει μεγαλύτερη βαρύτητα από έναν ιπτάμενο. Αυτά από μένα σας ευχαριστώ για την προσοχή σας. Γιώργος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αγαπητέ Γιώργο
    Συγχαρητήρια τα πράγματα είναι ακριβώς έτσι όπως τα περιγράφεις.

    Δημάρατος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ευχαριστούμε Γιώργο για το μάθημα και να μην σε χάσουμε μιαs και η γνώμη από έμπειρο άτομο και τις ειδικότητας που έχεις μονο καλο στην κουβέντα μπορεί να κάνει,πάντως αν κατάλαβα καλά από την ανάλυση σου οι ρώσοι δεν αστειεύονται και μπήκαν στα ισα.stef

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ευχαριστω Γιωργο για την ακρως διαφωτιστικη απαντηση σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Πες μας και άλλα Γιώργο.Από την Θεσσαλονίκη Α.Λ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Cy-35 γράφει η ρωσσική διαφήμιση δλδ. Su-35 καταλαβαίνω εγώ και όχι 27.Υπάρχει κάποια διαφορά ή όχι;;;;Από την Θεσσαλονίκη Α.Λ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Το Su35 είναι εξελιγμένη έκδοση του Su27, με νέο πιο εξελιγμέο RADAR πιο ισχυρούς κινητήρες, καθώς και άλλες βελτιώσεις στα ηλεκτρονικά που έχουν ως αποτέλεσμα μεγαλύτερες Air to Air και Air to Grnd δυνατότητες. Η μεγαλύτερη όμως καινοτομία που αποτελεί και παγκόσμια πρωτιά, είναι η δυνατότητα εξαπόλυσης βλημάτων R-73 (ΑΑ-11 Αrcher στη ΝΑΤΟική ορολογία) προς τα πίσω. Για το λόγο αυτό το Α/Φ διαθέτει ένα επιπλέον RADAR τοποθετημένο ανάμεσα στους κινητήρες και ο οποίο "κοιτάει" προς τα πίσω. Αυτό είναι ίσως καιτο χαρακτηριστικό γνώρισμα του Α/Φ, δεδομένου ότι κατά τα άλλα το σχήμα του είναι όπως και του Su27.
    Γιώργος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ωραία τα λέει ο Γιώργος μόνο που το γεγονός οτι είναι πιλότος δεν σημαίνει οτι γνωρίζει το παραμικρό απο υπολογιστές, λογισμικό κτλ.Αφού τα Ρωσικά μαχητικά είναι επιπέδου Lada ας εξηγήσει γιατί πρώτα είχαν σκοπευτικό επι κάσκας. Δεκαετίες μετά η Δύση τα αντιγράφει.Αν τώρα εννοεί πως το διάστημα που έπεσε η ΕΣΣΔ βγήκαν πιο ισχυροί επεξεργαστές και πιο εξελιγμένο λογισμικό αυτό δεν λέει τίποτα. Μια απλή αναβάθμιση αρκεί και στα δύο χωρίς να αλλάξεις φορέα. Επίσης τέτοια συστήματα έχουν πρόβλημα σε παρεμβολές. Πλέον μπορούν να σταματήσουν αυτοκίνητα που διαθέτουν ηλεκτρονικά.
    Οι νέες εκδόσεις των Ρωσικών μαχητικών είναι φθηνότερες, με κινητήρες κατευθυνόμενης ώσης και ρανταρ AESA. Παράλληλα έχουν αποτελεσματικότερους πυράυλους BVR +Archer. Το μειονέκτημα της συντήρησης των κινητήρων (που και αυτό δεν ίσχυε) έχει εξαλειφθεί.Oι Αμερικανοί έκαναν το λάθος να κατασκευάσουν πανακριβα αεροσκάφη με τεχνολογία stealth που ξεπεράστηκε με τα νέα ραντάρ και σε πτητικές ικανότητες ήταν μέτρια. Για αυτό και F-22 τέλος. Θα πουλήσουν κ F-35 στα κορόιδα για μετριάσουν την αποτυχία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Στέλεχος της ΠΑ με θητεία στο Νατο δεν θα χρησιμοποιούσε ποτε το ειδος γραφής σου Γιώργο.
    Επίσης οι γνώσεις σου όσον αφορά τα ηλεκτρονικά των Ρωσικών μαχητικών δεν πείθουν καθόλου.
    Τελος οσο αφορα τα γεωστρατηγικα...Τι κατα τύχη ολα γίνονται γυρω απο την Τουρκία;Κατα τυχη ολα γίνονται στη μέση,εγγύς ανατολή,καυκασο γιατι εκει ειναι το μέλι και το μέλλον(συν την Αφρική)
    Καλύτερη τύχη την επόμενη φορά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. 1:41
    Το F22 εχει μέτριες πτητικές ικανότητες; ΝΑ προσέχουμε τι γράφουμε.Ο οπαδισμος ειναι κακό πράγμα.Το F35 εχει μέτριες ικανότητες αλλά είναι ένα αεροσκάφος το οποίο προορίζεται για κρούση και όχι αεροπορικό αγώνα.Το αν ξεπεράστηκε το stealth τους είναι πολύ πολύ μεγάλη κουβέντα,άλλωστε μην ξεχνάς οτι οι Ρωσοι είπαν ότι ΘΑ βγάλουν το νέο ραντάρ το οποίο μπαίνει και στις πτέρυγες,η έως τώρα ιστορία μας λέει ότι το ρωσικό ΘΑ περιλαμβάνει ένα τεράστιο χρονικό κομμάτι(βλεπε πακφα κλπ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Φίλε Κοστακούλα διαβάζεις πολύ περιοδικά φτηνής ύλης. Παρόλα αυτά κανείς δεν πρέπει να είαι απόλυτος και δέχομαι τις αντιρήσεις σου για τα Ρωσικά μαχητικά. Άλλωστε το είπα ότι κάτι μας έχει πιάσει εμάς εδώ με τους Ρώσους. Αυτό που με εξοργίζει οστόσω είναι ότι στο Ελαδιστάν που ζούμε υπάρχει πάντα κάποιος με τη δική σου νοοτροπία και αμφισβητεί την εγκυρότητα κάποιων ανθρώπων σαν και εμένα που για ευνόητους λόγους δεν μπορούν ενυπόγραφα να αναρτήσουν ένα παρόμοιο σχόλιο. Δεν με πειράζει όμως αφού γνωρίζεις πολύ καλά το είδος της γραφής ενός ανθρώπου που υπηρετεί στη αεροπορία και τυνχάνει να έχει και Νατοική εμπειρία, και συμπεραίνεις ότι είμαι ψεύτης, να σαι καλά δεν πρόκειται να σε ξαναενοχλήσω. Ξέρεις είχα αρκετά σημαντικά πράγματα να κάνω εχθές το βράδυ από το να αναρτώ άρθρα στα blocks. Γιώργος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. "Γιώργο" μην "τσιμπάς". Εξ'αλλου το INTERNET είναι η καλύτερη απάντηση στα γραφόμενά σου. Όποιος θέλει μπορεί να ελέγξει την ακρίβεια των λόγων σου ως ένα βαθμό. Και αυτό πάει και στα επιχειρήματα του φίλου που σε αμφισβήτισε.

    Αν κρίνω από την ώρα και όσα λες είναι σωστά καλά readiness να'χεις και clear skies(+targets)...
    VIVA

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Φιλε Γιωργο,μην το χαλας.Συνεχισε εσυ αυτο που κανεις και μην τσιμπας σε αντιρησεις ,αλλωστε ο καθενας μπορει να λεει οτι θελει.Εμεις θελουμε ενημερωση και πληροφοριες.Μην τιμωρεις λοιπον την ιστοσελιδα,στερωντας της την γνωση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.