1/11/09

O Eμφύλιος δεν είναι στα SOS


Tου Νικου Γ. Ξυδακη

Συζητούσα με έναν φοιτητή Μαθηματικών, αριστούχο απόφοιτο καλού ιδιωτικού σχολείου, με διακρίσεις σε μαθηματικούς διαγωνισμούς. Από την τρέχουσα πολιτική ζωή ξεκινήσαμε, στις απαρχές του φιλελευθερισμού και τον Διαφωτισμό φτάσαμε. Καθώς είχαμε πια μπει στο πεδίο της Ιστορίας, αντιλήφθηκα ότι ο αριστούχος είχε πέσει σε τρικυμία: τοποθετούσε τον Διαφωτισμό περίπου μαζί με την Αναγέννηση, λίγο μετά τον Μεσαίωνα, και σε διερευνητικές ερωτήσεις αποκαλυπτόταν διαρκώς ότι η γνώση του των αδρών ιστορικών περιόδων ήταν συγκεχυμένη, γεμάτη ανακολουθίες και πρωθύστερα.

Οι περίοδοι ήταν απλώς ονόματα σκόρπια μες στον χρόνο, μάλιστα ονόματα κενά, χωρίς περιεχόμενο, χαρακτηριστικά, φυσιογνωμία. Ελαφρώς σοκαρισμένος, ο φοιτητής ομολόγησε ότι Νεότερη Ιστορία είχε διδαχθεί δυο-τρεις φορές στον σχολικό του βίο, και «τότε» τα ήξερε, έπαιρνε 18άρια και 19άρια, αλλά τώρα τα μπερδεύει. Καλά, Γεωγραφία δεν έμαθα ποτέ, αλλά Ιστορία νόμιζα ότι ξέρω, ψέλλισε εξομολογητικά. Τον παρηγόρησα λέγοντάς του, ότι η άγνοιά του δείχνει μάλλον την αποτυχία του σχολείου. Δεν του αρκούσε· ζήτησε κανένα καλό βιβλίο Ιστορίας. Δεν δεχόταν ότι το σχολείο του απέτυχε.

Λίγες εβδομάδες αργότερα, με δική του πρωτοβουλία ξεκίνησε η δεύτερη φάση της ανοιχτής μας συζήτησης. Αφορμή, ο Εμφύλιος και η ταινία του Π. Βούλγαρη «Ψυχή βαθιά», την οποία του είχα συστήσει «χαλαρά» να την δει. Αποφασίσαμε με την παρέα να πάμε να δούμε την ταινία, άρχισε να λέει. Πώς κι έτσι; Να, προχθές είχαμε μαζευτεί μια παρέα, παλιοί συμμαθητές, και μιλούσαμε για ταινίες. Ηρθε η κουβέντα και στην «Ψυχή βαθιά». Ενα παιδί, της Νομικής, είπε ότι ο Εμφύλιος είναι μια πολύ παλιά υπόθεση, προπολεμική. Μάς είπε ότι ήταν επί Βενιζέλου, τον μπέρδευε με τον Διχασμό... Δεν ήξερε ότι είχε τόσο πολλούς νεκρούς και ότι κράτησε μέχρι το ’49. Καταλαβαίνεις τώρα, ο φίλος της Νομικής είναι άσος στην Ιστορία, 19.200 μόρια στις πανελλήνιες, 19,8 Ιστορία, δεν λέω για τους άλλους των Καλών Τεχνών, του Πολυτεχνείου και των Οικονομικών.




Και δεν ήξερε πότε έγινε ο Εμφύλιος; Ε, δεν το ήξερε, μας είπε ότι δεν το διάβασε ποτέ, ο Εμφύλιος δεν είναι στα θέματα SOS, δεν μπαίνει ποτέ στις εξετάσεις...

Αναχώνευα όσα μου διηγήθηκε ο νεαρός μαθηματικός περί Ιστορίας και μέσης εκπαίδευσης. Εμεινα περισσότερο στην κοινότοπη διαπίστωση περί αποτυχίας του σχολείου, ότι αυτό το τυπολατρικό σχολείο, ο διάδρομος για τα ΑΕΙ, έχει καταντήσει να παράγει ημιμαθείς και αγράμματους, να στραβώνει ακόμη και τα πιο προικισμένα παιδιά. Μήπως είμαι υπερβολικός;

Θυμήθηκα όσα μου λένε κατά καιρούς φίλοι εκπαιδευτικοί, λαμπροί επιστήμονες και έμπειροι δάσκαλοι. Η Δ., χημικός με μάστερ επιστημολογίας, περιγράφει με τα μελανότερα χρώματα τα σχολικά εγχειρίδια: Τα περισσότερα είναι για πολτοποίηση, γραμμένα στο πόδι, ή από ανθρώπους που δεν έχουν πατήσει ποτέ το πόδι τους σε σχολική αίθουσα, απευθύνονται σε 13χρονα, ενδεχομένως αλλοδαπά με ελλιπή γνώση ελληνικών, και τους μιλάνε σαν να είναι φοιτητές πανεπιστημίου... Η Δ. περιφρονεί το αναλυτικό πρόγραμμα και εφαρμόζει το δικό της: Πέντε πράγματα, να τους μείνουν, μήπως και μάθουν να σκέφτονται...

Πέντε πράγματα... Ναι, αυτά που δεν κατορθώνουν να διδάξουν σε έξι χρόνια τα καλά ιδιωτικά σχολεία, πότε πέφτει η Αναγέννηση, πότε ο Διαφωτισμός, και γιατί φυλακίστηκε ο Κολοκοτρώνης, πώς διαβάζεται ο χάρτης, πού βρίσκεται η Βιρμανία και πού τα Γιαννιτσά.

Ο Θ., πτυχιούχος του Φιλοσοφικού-Παιδαγωγικού-Ψυχολογικού τμήματος της Φιλοσοφικής, μου έλεγε πως τον έβαζαν να διδάσκει Αρχαία Ελληνικά στο γυμνάσιο που υπηρετεί. Καταλαβαίνεις τώρα, εγώ δεν έχω διδαχτεί Αρχαία στο πανεπιστήμιο, και πρέπει να διδάξω Ομηρο και Θουκυδίδη στο πρωτότυπο, με συντακτικό, αναγνωρίσεις και λοιπά. Στα Νέα τουλάχιστον επιστρατεύω τις γνώσεις μου και το ψώνιο μου για τη λογοτεχνία...

Ο φιλόλογος Δ., διδάκτωρ νεοελληνιστής του Καποδιστριακού, μεταφέρει τη δική του εμπειρία από τα ακριβά σχολεία των βορείων προαστίων αλλά και από τα εσπερινά των λαϊκών συνοικιών. Το μέγα ζητούμενο είναι να αποκτήσουν τα παιδιά γλωσσικό αίσθημα, να συνδέσουν το κείμενο που διδάσκεται με τη γλώσσα που μιλάνε, να δώσουν ονόματα στη σκέψη τους, στα αισθήματά τους. Είναι απαισιόδοξος: Κάθε χρονιά βλέπω ότι μπορώ να προσφέρω λιγότερα. Και κανείς δεν μου ζητά να είμαι καλύτερος, κανείς δεν αξιολογεί την εργασία μου, ο θεσμός του επιθεωρητή έχει καταργηθεί, οι σχολικοί σύμβουλοι δεν έχουν αποφασιστικό ρόλο, η επιμόρφωση είναι ανύπαρκτη ή μαϊμού, οι καθηγητές βαριούνται ή απλώς είναι ανεπαρκείς...

Ο Δ., ο Θ., η Δ., άνθρωποι βαθιά καλλιεργημένοι, αφοσιωμένοι στα γράμματα και την επιστήμη, λόγιοι, με κοινωνική συνείδηση του ρόλου τους, δάσκαλοι εξ επιλογής, είναι όλο και πιο σκεπτικιστές καθώς περνούν τα χρόνια. Μιλούν με πόνο για το δημόσιο σχολείο, και περιγράφουν μια ιστορική καταστροφή: για μία και δύο γενιές παιδιών ημιμαθών, χωρίς εγκύκλια παιδεία, χωρίς στοιχειώδη εγγραμματοσύνη.

Σκεφτόμουν: Ο Δ., ο Θ., η Δ. είναι στα σαράντα ή τα πενήντα. Μήπως γκρινιάζουν, μήπως είναι υπερβολικά απαιτητικοί, υπερβολικά απαισιόδοξοι; Οχι, τους ξέρω χρόνια πολλά, είναι άνθρωποι φύσει αισιόδοξοι, δοτικοί, διεισδυτικοί, επιεικείς, ουσιαστικά κοινωνικοί και μοντέρνοι. Αλλωστε, η διερώτηση και η αμφισβήτηση φωλιάζουν πια στους φρεσκοαπόφοιτους των λυκείων, αυτοί ανακαλύπτουν ότι έξι χρόνια αποστήθιζαν μόνο εξεταστέα ύλη. Και τώρα ανακαλύπτουν εμβρόντητοι ότι η γνώση δεν ήταν ποτέ στα SOS.

22 σχόλια:

  1. Το εκπαιδευτικό μας σύστημα νοσεί. Είναι γνωστό τοις πάσι και δεν κομίζω γλαύκαν εν Αθήναις. Κατ΄ αρχάς τα φιλολογικά μαθήματα, με τον τρόπο που διδάσκονται κατήντησαν επώδυνη αγγαρεία. Σε υπερθετικό βαθμό συμβαίνει στο μάθημα της ιστορίας, ώστε η νεολαία μας να είναι ανιστόρητη. Όσο για την γεωγραφία, ούτε λόγος να γίνεται. Για τους λόγους αυτούς η νεολαία μας χρησιμοποιεί μικρό αριθμό λέξεων, το λεξιλόγιο και η φρασεολογία είναι κάτω του μετρίου και η εύκολη αντιμετώπιση της αδυναμίας έκφρασης συνίσταται στην χρήση ξενόφερτων λέξεων και των λεγόμενων γκρήκλις. Εφ΄ όσον τα Δημόσια σχολεία υποβαθμίζονται συνεχώς, αλλά και τα ιδιωτικά (κολέγια) κινούνται στα ίδια περίπου επίπεδα, θα έχουμε τα παραπάνω φαινόμενα που αναλύει σωστά ο Ν. Ξυδάκης. Μην πούμε και για την λεγόμενη "δωρεάν παιδεία", γιατί κατήντησε ανέκδοτο. Γνωστή λέξη η παραπαιδεία, τα "υποχρεωτικά" φροντιστήρια και οι αγορές βιβλίων και βοηθητικών συγγραμμάτων, που είναι υποχρεωμένοι οι γονείς να ξοδέψουν συντηρώντας το νοσηρό εκπαιδευτικό μας σύστημα. Με λίγα λόγια, πρέπει να γίνουν βαθειές τομές στην παιδεία, αναμόρφωση, επανάκαμψη στα θετικά παλαιότερων χρόνων και σύγχρονες παρεχόμενες γνώσεις στην εκπαίδευση όπως εφαρμόζεται π.χ στη Φιλλανδία.

    Αυτά εν τάχει

    Αργικέραυνος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τὸ κατάλαβαν; Εὖγε. Φωνάζει χρόνια τώρα ὁ Γιανναρᾶς γιὰ τὴν ἐσκεμμένη, μεθοδευμένη ἀπὸ τὸ 1981 τουλάχιστον ἀπαξίωσι τῆς γνώσεως, τοῦ μόχθου, τῆς ἀξιοκρατίας. «Ἡ γνώση δὲν εἶναι στὰ SOS», εἴπατε; Μά, ἡ γνώσις εἶναι... ἀντιδημοκρατική! Ἐξίσωσις πρὸς τὰ κάτω, ἦταν ἡ πολιτικὴ ποὺ ἐπεκράτησε.

    Ὅσο γιὰ τὰ ἀρχαῖα, ἂς ὄψεται ὁ γλωσσοκτόνος Κριαρᾶς· ἄχτι τώρα νὰ προλάβῃ νὰ κάνῃ ἀκόμη ἕνα μεγάλο κακὸ στὴν Ἑλλάδα πρὶν μᾶς ἀφήσῃ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. " ο θεσμός του επιθεωρητή έχει καταργηθεί"

    Συνάδελφε μη νοσταλγείς τον θεσμό του επιθεωρητή όπως ήταν παλιά.

    Μπορεί να έκανες μια χρονιά ολόκληρη τέλειο μάθημα και εαν σε πετύχαινε σε μέρα με 2-3 μαθητές αδιάβαστους ή την μέρα μου ήταν το παιδί σου άρρωστο και ήσουν λίγο απροετοίμαστος θα σε τρώγανε οι ρέγγες.

    Χώρια που πάντα υπήρχαν οι "γνωστοί" που μπορεί να μην έκαναν τίποτα όλο το χρόνο αλλά να τους "σφύραγαν" πότε θα περάσει ο επιθεωρητής και να προετοιμαζόντουσαν τέλεια.

    Ο θεσμός του επιθεωρητή θέλει επανασχεδιασμό σοβαρό για να λειτουργήσει σωστά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ἡ νεώτερη ἱστορία γιὰ διαφόρους λόγους δὲν διδάσκεται στὰ σχολεῖα. Πόσο μᾶλλον ὁ ἐμφύλιος.
    Μόνο ὅσοι ἐνδιαφέρονται γιὰ τὸ χάλι ποὺ ἔχουμε φθάσει, ἀρχίζουν νὰ ψάχνουν τὴν ἱστορία μετὰ τὸ 1821.
    Τὸ στραπάτσο τοῦ 1974 πὀσοι τὸ ἔχουν μελετήσει;
    Τὸ πρόβλημα εἶναι ὅτι τὸ σχολεῖο δὲν βοηθᾶ τοὺς μαθητὲς νὰ ἀγαπήσουν τὴν γνώση, οὔτε βεβαίως τὴν δημιουργικὴ σκέψι.
    Ἔτσι κι ἀλλιῶς ἡ ἱστορικὴ μνήμη εἶναι ἄχρηστη, διότι δὲν βοηθᾶ στὴν ἀποδόμηση τῶν πάντων ὅπως κάποιοι θὰ ἤθελαν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. καταρχην ας εδιναν ετσι απο περιεργεια να διαβασουν τα τερατα μορφωσεως τι λεει για το μαθημα της ιστοριας και πως πρεπει να διδασκεται ο ακατονομαστος στον αγων μου (με προσοχη βεβαια γιατι αν δουν ποιος τα γραφει θα βγαλουν άλλα συμπερασματα)

    μετα παμε στο εμψυχο υλικο που θα διδαξει

    ας δουμε που ειναι οι βασεις των σχολων για την βθμια εκπαιδευση (γινεται και πιο κατω;)
    ο λογος ;
    η δυσκολια επαγγεματικης αποκαταστασης
    ποιοι πηγαινουν σε αυτες τις σχολες;
    η πλειοψηφια ειναι απο ατομα που εχουν αποτυχει να "πιασουν " μορια σε ολες τις αλλες σχολες ακομη και απο την αστυνομια

    αυτοι θα στελεχωσουν την βθμια εκπαιδευση;

    με οποιον δασκαλο καθησεις τετοια γραμματα θα μαθεις

    αυτοι φταινε ;

    το ψαρι βρωμαει απο το κεφαλι

    αμα περιμενεις απο τις επιλογες της καθε κουτσης μαριας που αναλαμβανει το υπουργειο πρωην εθνικης παιδειας θα δεις που το πανε και που θα καταληξουν

    * απο την άλλη παντα ειχα την απορια αν πρεπει να σε εξετασουν για να μαθεις στοιχειωδη πραγματα για την γεωγραφια και την ιστορια,
    περιεργεια δεν υπαρχει;

    ενταξει ειναι εποχες ειδικευσης και λιγος ο χρονος αλλα δεν μπορει να ξερεις ολους τους πεχτες τους τελικους τα πρωταθληματα και να μην ξερεις κατα που πεφτει η αρκαδια ή ποτε εγινε ο εμφυλιος...

    οσον αφορα γι'αυτους που ελπιζουν οτι τους μεταναστες θα τους αφομοιωσουμε

    ας δουν τι Ελληνες μαθητες βγαζουμε και μετα να μου πουν πως θα διαπεδαγωγησουν τα παιδια μεταναστων ως Ελληνες πολιτες που θα "εχουν" την Ελληνικη παιδεια

    h

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Με προβληματίζει η φωτογραφία που έχει αναρτηθεί στο Ιστολόγιο!

    Βλέπω έναν Γερμανό στρατιώτη της Βέρμαχτ, ο οποίος κρατά ένα αυτόματο υποπολυβόλο Marsip (ή κάπως έτσι ονμάζεται) στην εκστρατεία κατά της Σοβιετικής Ένωσης ;

    Ή κάνω λάθος, διορθώστε με!

    Ευμένης ο Καρδιανός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Θυμάστε ποῖοι ἀντέδρασαν στην ἐπανεισαγωγὴ τῆς διδασκαλίας τῶν ἀρχαίων, ἀπὸ τὸ πρωτότυπο, στην α΄ γυμνασίου; Μὰ φυσικὰ οἱ φιλόλογοι. Ὄχι! Δεν ἔχω μένος κατὰ τῶν φιλολόγων. Ἔχω μένος ἐναντίον κάθε μισέλληνα, ἀλλὰ καὶ καθ’ ἑνός, ποὺ βάζει τὴν Πατρίδα σὲ δεύτερη μοῖρα, κοιτώντας τὸ ἴδιον συμφέρον. Φτάσαμε στο σημεῖο να κυκλοφοροὺν διαφημιστικὰ δελτάρια (ἀφισέτες ἐπὶ τὸ νεοελληνικότερον), καθ’ ὁλοκληρίαν, στην ἀγγλική. Νά γράφουμε σὲ ἀτονικό. Νά γράφουμε 10 ῥήματα σὲ μία πρόταση, χωρὶς οὔτε ἕνα κόμμα. Να μὴν βλέπουμε μία ἑλληνικὴ ἐπιγραφὴ σὲ κατάστημα. Νά βλέπουμε sales στά καταστήματα καὶ νά εἴμαστε ὑποχρεωμένοι, ν’ ἀνοίγουμε λεξικό, γιά νά ξερουμε, τὶ ἐννοεῖ. Ξενοκοπρολάγνος λαὸς δεν ἔχει μέλλον. Δεν εἴμαστε ξενομανείς. Εἴμαστε εἰδωλολάτρες, διότι ἀφήσαμε τὸ Ἑλληνικὸ πνεῦμα καὶ τὴν ἑλληνικὴ γραμματεῖα καὶ λατρεύουμε τὰ εἴδωλα καὶ ὀ,τιδήποτε ἄλλο, φτάνει νὰ ‘ναὶ ξενόφερτο, να μὴν εἲναι ἑλληνικό. Ἐγὼ προσωπικὰ τὸ πρόβλημα τὸ ἔλυσα: Δέν κάνω παρέα μὲ ἄτομα κάτω τῶν σαράντα, για να μὴν ἀκούσω ὅτι ὁ Λεωνίδας πολέμησε στο Ῥοῦπελ, ὁ Παλαιολόγος στόν Μαραθῶνα, ὁ Δῆμος Μπουκουβάλας στήν Κριμαία, ὁ Παῦλος Μέλας στήν ἔξοδο τοῦ Μεσολογγίου καὶ ὁ Λαμπρὸς Κατσώνης ήταν μπουρλοτιέρης στήν ναυμαχία τῆς Σαλαμῖνος. Ῥώτησα τελειόφοιτο τῆς φιλοσοφικῆς, ποῖος ἤταν ὁ Μαρμαρωμένος Βασιλιὰς καί μοῦ εἶπε ἐπὶ λέξει: ‘’Δέν ἔχω ἀκούσει ξανά, ἢ τουλάχιστον δεν θυμάμαι αὐτὸ τὸ ὄνομα. Περαστικὰ μας!
    Δῆμο Τσέλιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. για σκεφτειτε οπως ο προεδρος πηγε να δωσει το υπουργειο περιβαλοντος στους οικολογους

    να εδινε το υπουργειο πρωην "εθνικης" παιδειας στο συριζα!!

    εγω παντως δεν εχω προβλημα

    εχω ξεκινησει την προσαρμογη καταργωντας τους τονους

    h

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Προς Ευμένη:
    Πρέπει να είναι βαθμοφόρος, κρίνοντας από τα κυάλια που κρέμονται και την τσάντα με χάρτες ή έγγραφα που έχει περασμένη στον ώμο του, δίπλα απ' το κουτί για χειροβομβίδα. Το όπλο αν θυμάμαι καλά είναι το αυτόματο τυφέκιο εφόδου Σμάισερ (κάπως έτσι).
    Τι έχει όμως στην αριστερή του μπότα;
    ΕΒΡΙΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Η αποτυχία του εκπαιδευτικού συστήματος στην Ελλάδα σε συνδυασμό με την πλήρη και σαρωτική πολιτισμική αφομοίωση από την Δύση είναι ήδη εδώ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΠΡΟΣ ΕΒΡΙΤΗ ,
    Η ΦΩΤΟ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΑΥΚΑΣΟ. ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΛΟΧΙΑ ΤΗΣ ΒΕΡΜΑΧΤ. ΚΡΑΤΑΕΙ ΥΠΟΠΟΛΥΒΟΛΟ SCHMEISSER MP 40, TO ΔΕ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΣΤΗΝ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΤΟΥ ΜΠΟΤΑ ΕΙΝΑΙ Η ΛΑΒΗ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΞΙΦΟΛΟΓΧΗΣ.
    ΠΡΟΣ ΔΗΜΟ ΤΣΕΛΙΟ,
    ΒΑΛΕ ΑΛΛΑ ΠΕΝΤΕ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΟΥΣ ΣΑΡΑΝΤΑΡΗΔΕΣ , ΔΕΝ ΒΛΕΠΕΤΕ ΟΤΙ ΜΙΛΑΜΕ ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΛΛΗ ΓΛΩΣΣΑ ??? 'ΠΡΟΧΘΕΣ' ΠΑΛΙ ΔΕΝ ΑΚΟΥΣΑΤΕ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ (sic !!!) ΓΙΑ ΤΟ ΤΙ ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΜΕ ΤΗΝ 28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ??? ΕΧΟΥΜΕ ΠΕΘΑΝΕΙ ΠΡΟ ΠΟΛΛΟΥ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟ ' ΧΟΥΜΕ ΠΑΡΕΙ ΧΑΜΠΑΡΙ ΑΚΟΜΗ. ΠΟΤΕ ΘΑ ΤΟ ΧΩΝΕΨΟΥΜΕ ΑΥΤΟ , ΜΟΥ ΛΕΤΕ ???
    ( ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΦΟΡΑ , ΡΩΤΑ ΤΟΝ 'ΠΤΥΧΙΟΥΧΟ' (sic !!!) ΠΟΙΟΣ ΗΤΑΝ Ο ... ΔΟΥΡΑΤΣΟΣ !!!!!!!!!! )
    Αλ.

    ΥΓ. ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΤΟΥΣ ΑΠΟΦΟΙΤΟΥΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΤΩΝ ΜΕΣΩΝ ΤΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΤΟΥ 70 , ΚΑΙ ΠΡΟΓΕΝΕΣΤΕΡΑ ,ΝΑ ΤΟΥΣ ΚΑΛΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΔΙΝΟΥΝ ΧΩΡΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΒΕΒΑΙΩΣ , ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ ΤΗΣ ... ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗΣ η ΣΤΗΝ ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ , ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ !!!
    ΑΝΤΕ , ΝΑ 'ΣΧΟΛΑΕΙ' ΣΙΓΑ-ΣΙΓΑ ΑΥΤΗ Η ΓΕΝΙΑ , ΜΗΠΩΣ , ΚΑΙ ΕΥΤΥΧΩΣ , ΔΕΝ ΔΕΙ ΤΟ Τ Ε Λ Ο Σ
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Αλ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. στην αριστερη μποτα εχει χειροβομβιδα

    h

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Οταν θέλεις να διαλύσεις ενα κράτος εκ βαθέων χτυπάς την νεολαία του ..
    Η νεολαία έχει την θέληση για ζωή άρα τις δίνεις το πρότυπο για το εύκολο χρήμα,τα ναρκωτικά , τα In.
    Η νεολαία έχει ΄την αντίδραση για το κατεστημένο άρα τη κάνεις δεν της δυσκολεύεις την ζωή με το να της μαθαίνεις όλες εκείνες τις βλακείες που θα της δείξουν την αξία του να είσαι Ελληνας.Την αξία μας γλώσσας χωρίς όρια, την αξία των μαθηματικών, της ιστορίας.
    Η εξειδίκευσης είναι μιας εύκολη δικαιολογία στην ημιμάθια.
    Παλαιότερα που δεν υπήρχε σε αυτό το επίπεδο η εξειδίκευση τα παιδιά μαθαίναν περισσότερα και ας υπήρχαν πόλεμοι, φτώχια πείνα δυστηχία.
    Το παιχνίδι εις βάρος της Ελλάδος είναι χρόνια θεσμοθετημένο.
    Ενας λαός χωρίς παιδεία,γλώσσα και πάνω απο όλα ιστορία είναι λαός με ημερομηνία λήξεως.
    Προσωπικά έχω γυρίσει στην γραμματική του Τζαρτζάνου και διδάσκω τα παιδιά μου στην ιστορία που διδάχτηκα εγώ και ας ήταν ελειπής και τότε.ΗΤαν πολύ καλύτερη από ότι τώρα.
    Μόνο έναν λαό που λειτουργεί σαν αγέλη μπορείς να τον δαμάσεις.
    Μέχρι κάποια γενιά στους Ελληνες έβρισκαν αντιστάσεις μετά από λίγα χρόνια και με τον τρόπο που αφήσαμε και γαλουχήθηκε η νεολαία όχι μόνο αντιστάσεις δεν θα υπάρχουν αλλά θα έχει περάσει και η έννοια της λέξεως υποτέλεια σαν έννοια της ανάγκης για πρόοδο.
    Αλλωστε πάντα ως λαός είχαμε το ανάγκη να υιοθετουμε κάθε τι ξενόφερτο και να απορρίπτουμε καθε τις παλαιό...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. H ουσία τελικά πρέπει να είναι ότι η ανατολική Μεσόγειος για να μην πούμε όλα τα παράλιά της είναι γεμάτα DNA Ελληνικό αλλά και ανεξίτηλες παραδόσεις.

    Η 3 θρησκείες της Ερήμου δυστυχώς το μόνο που κάνουν είναι να διαιρούν και να βασιλεύουν μέσα σε ποταμούς αίματος.
    Και η Μικρασιατική καταστροφή και το Έπος του 40 ήταν εμφύλιες γενοκτονίες σχεδιασμένες για να γραφθούν με ιστορικές (λαμπρές) μάλιστα ηρωικές σελίδες.
    Αυτές οι Θρησκείες του Μίσους και όχι της πραγματικής αγάπης ή τα οπίσθια να είναι πάνω από το κεφάλι, με κορυφή δολοφόνους μικρών παιδιών και απόλυτο επιλεκτικό έλεγχο του παγκόσμιου χρήματος.
    Παραμένει γνωστό πως οι μόνοι που δεν φρόντισαν για την αποκατάσταση των γερμανικών αποζημιώσεων είναι οι κυβερνήσεις ελληνικών δήθεν συμφερόντων. Το δημόσιο χρέος και όχι μόνο θα είχε εξαλειφθεί από το μέγεθος αυτό που μας κρατά διαρκώς γονατισμένους.
    Αυτοί που αποκαλύπτουν το πραγματικό κόστος όπως το infognomonpolitics ας ενημερώσουν και για τις αθάνατες αλήθειες , αφού το όποιο ψέμα έχει νομοτέλειες αργά ή γρήγορα ημερομηνίας λήξης. Η ηλεκτρονική εποχή όσο ελεγχόμενη και αν είναι, έχει ως εγγύηση το θάρρος και την ΓΝΩΣΤΌΤΑΤΗ Ελληνική τόλμη.
    Είναι μάλιστα αναμενόμενη η απόπειρα κατάργησης των αρχαίων ελληνικών και η αγάπη της Διαμαντοπούλου για την ελληνική γλώσσα

    ΕΦΗΒΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Πρὸς Ἀλ.
    Τὸν Γ. Δουράτσο, μὲ τὰ 10 πολεμικὰ παράσιμα;; Τὸν ταγματάρχῃ διοικητῇ, τὸν καθολικὸ ἀπὸ τὴν Σύρο; Τὸν στρατηγὸ τῶν 5 πολεμικῶν ἐπιχειρήσεων; Τῶν 5 στρατιωτικῶν σχολῶν σὺν τῆς νομικῆς; Μὰ φυσικὰ αὐτὸς δεν κατατρόπωσε τοὺς Ῥωμαίους στην Μάχῃ τοῦ Μαραθῶνα;;
    Δῆμο Τσέλιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Aporia diki mou ti douleia exei o Germanos stratiotis se anartis gia tin "didadkalia" tis Ellinikis Istorias; tha trelathoume telois i oi simpathies kapoion den krivontai; Zito i anaksartiti Ellada kai i akapileiti Orthodoksia
    Christos Voulgaris apo Londino

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. 1:55

    Καμία Χρήστο...
    Απλώς δεν ήθελα να βάλω κάποια φωτογραφία του Εμφυλίου που θα δίχαζε.
    Από τη βιβλιοθήκη του πανεπιστημίου γράφεις ή ήρθες στην Ελλάδα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Το σύστημα είναι σάπιο και δύσοσμο,επίτηδες κατασκευασμένο έτσι γιατί εξυπηρετεί πολλούς.Πρώτα απ΄ όλα τις κυβερνήσεις γιατί λαός παιδεμένος είναι μαχητικός και αυτό δεν συμφέρει.Την άρχουσα τάξη,γιατί η γνώση είναι από τα ελάχιστα αγαθά που δεν αγοράζεται άρα δύσκολα αποκτάται από τους έχοντες την οικονομική δύναμη να το κάνουν.Συμφέρει δηλαδή να διαλύσουμε την εκπαίδευση προκειμένου να μπορέσουμε να την ελέγξουμε και να την φέρουμε στα μέτρα μας.Συμφέρει δυστυχώς,κι αυτό ειναι που με πονάει περισσότερο,τους επίορκους εκπαιδευτικούς που για χάρη του έξτρα εισοδήματος που κερδίζουν κάνοντας φροντιστήρια,έχουν ισοπεδώσει τα πάντα,χαρίζοντας αυτό που υποτίθεται πως θα έπρεπε να φυλλάτουν ως κόρη οφθαλμού.Στο καλοστημένο σχέδιο αμέσως μετά παίρνουν μέρος τα ΜΜΕ και το life style που αυτά επιβάλλουν.Η αποθέωση της μετριότητας και του εκμαυλισμού δημιουργούν το πρότυπο που απέχει όσο χρειάζεται από αυτό του μορφωμένου νέου.Είναι τυχαίο άραγε που ακόμη και τα τηλεπαιχνίδια γνώσεων έχουν δώσει τη θέση τους στα κάθε λογής talent shows;Η γνώση πρέπει να εκλείψει με κάθε τρόπο και η ύπαρξη της να μην ανταμοίβεται προκειμένου να απαξιωθεί εντελώς.Επειδή όλα αυτά όμως είναι γνωστά και ήδη συμβαίνουν δεν αλλάζουν κιόλας.Αυτό που πρέπει να γίνει θα πρέπει να μας απασχολεί.Καλό λοιπον θα ήταν να κάναμε προτάσεις για την θεραπεία του προβλήματος.Ο Bill Gates για παράδειγμα απαιτεί από τα ανώτατα στελέχη της Microsoft να μιλούν αρχαία ελληνικά!Φαντάζεστε σε συνεντεύξεις για πρόσληψη στελεχών σε καίριες θέσεις να υπήρχαν ερωτήσεις πατριδογνωσίας,παγκόσμιας γεωγραφίας ή ιστορίας;Δεν θα άλλαζε σιγά-σιγά ο τρόπος θεώρησης των πραγμάτων;Υπάρχουν άνθρωποι σε σημαίνουσες θέσεις ή επιχειρηματίες που θα υιοθετούσαν έναν τέτοιο τρόπο δράσης;Πολύ θα ήθελα να δω τις απόψεις σας επ'αυτού φίλοι του Ινφογνώμονα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. η ΕΛΜΕ χανιων σας προσκαλει

    http://www.alfavita.gr/ank_b/ank1_11_0826.php

    h

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. OXI MONO DEN MATHENOUN STA PAIDIA GRAMMATA TA BAZOUN NA SKOTONONTAI METAXI TOUS TI PRAGMATA SUMBAINOUN XRISTE MOU;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Στον φίλτατο ΔΙΗΝΕΚΗ

    Συ είπας ορθώς τα κακώς κείμενα. Σοφόν το σαφές, όπως και η δια βίου μάθηση.
    Πολύ σωστά αναφέρεις την περίπτωση του Bill Gates, σίγουρα γνωρίζεις ότι μεγάλες επιχειρήσεις στην Αγγλία προτιμούν ως μάναυτζερ¨ς, άτομα με γνώσεις αρχαίας ελληνικής. Τα ακριβοπληρωμένα αυτά στελέχη είναι περιζήτητα. Στην χώρα μας πέφτει συνεχώς το επίπεδο διδασκαλίας, μέχρις ότου ξεχάσουμε το τελειότερο εργαλείο έκφρασης που είναι η γλώσσα. Σε βάθος χρόνου θα αναγκασθούμε να την επαναεισάγουμε απο το εξωτερικό, ως εισαγώγιμο προϊόν ιδιαιτέρας αξίας. Αυτό μου θυμίζει μια ιστορία του Δημοσθένους.

    Ένας κλέφτης που έκλεψε τον Δημοσθένη, θέλοντας να δείξει υποτιθέμενη μεταμέλεια λόγω γνωριμίας μαζί του είπε :

    -Δεν ήξερα Δημοσθένη πως είναι δικό σου.
    Και η απάντηση.
    -Ήξερες όμως πως δεν είναι δικό σου !

    Κάτι ανάλογο θα συμβεί και με την γλώσσα, απο τους κατ΄ εξακολούθηση κλέφτες του πολιτισμού μας.

    Και για να κλείσω με κάτι ανάλαφρο, απο τον Διογένη τον κυνικό.

    Βλέποντας κάποτε έναν που έλεγε ότι ήταν σφόδρα ερωτευμένος με μια πλούσια γριά είπε :

    -Σ΄ αυτήν δεν κάρφωσες τα μάτια σου, αλλά τα δόντια σου !

    Αν τώρα κάνετε συνειρμούς και όπου γριά = Ελληνίς, πλούτος=γνώση, πολιτισμός, κλέφτης=όλοι οι λεχρίτες που μας λεηλατούν αιώνες, τότε φτιάχνετε μια διαχρονική ιστορία που σας δίνει τις απαντήσεις σε όλα.

    Αργικέραυνος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. ΠΡΟΣ ΔΗΜΟ ΤΣΕΛΙΟ ,
    ΑΚΡΙΒΩΣ ΑΥΤΟΝ , ΣΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ ΤΟΥΣ ΗΜΙΘΕΟΥΣ ΑΝΔΡΕΣ ΑΝΗΚΕ Ο - ΑΚΟΜΗ ΕΝ ΖΩΗ (!!!) - ΠΑΠΠΟΥΣ ΜΟΥ Γ.Τ. ΕΚ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ , ΩΣ ΛΟΧΙΑΣ ΑΡΧΗΓΟΣ ΤΗΣ ΟΜΟΧΕΙΡΙΑΣ ΤΟΥ ΜΟΝΑΔΙΚΟΥ ΑΝΤΙΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟΥ RHEINMETALL ΤΩΝ 37 , ΕΥΡΙΣΚΟΜΕΝΟΥ ΤΟΤΕ ΣΤΗΝ ΟΡΟΦΗ ΤΟΥ ΟΧΥΡΟΥ. Ο ΘΕΟΣ ΤΟΝ ΚΡΑΤΑΕΙ ΑΚΟΜΗ ΚΟΝΤΑ ΜΟΥ , ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ - ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ - ΝΑ ΜΕΝΟΥΝ ΖΩΝΤΑΝΕΣ ΟΙ ΜΝΗΜΕΣ ΜΙΑΣ ΑΛΛΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ ΚΑΙ ΕΝΟΣ ΑΛΛΟΥ ΛΑΟΥ !!!!!!!!!!!!!
    ΞΕΡΕΙΣ ΟΜΩΣ ΑΓΑΠΗΤΕ , ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΛΕΟΝ ΣΥΝΤΑΡΑΚΤΙΚΟ ΣΤΗΝ ΟΛΗ ΥΠΟΘΕΣΗ ??? ΟΤΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΑΥΤΟΣ ,
    ΜΟΛΙΣ ΤΟΥ ΤΟ ΖΗΤΗΣΩ , ΑΠΑΓΓΕΛΛΕΙ ΑΚΟΜΗ 'ΑΠ' ΕΞΩ' , ΟΛΟ ΤΟ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΤΟΥ ΟΠΛΟΥ ΑΥΤΟΥ , ΜΑΖΥ ΜΕ ΤΑ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΕΝΟΣ ΕΚΑΣΤΟΥ ΕΚ ΤΗΣ ... ΕΠΤΑΜΕΛΟΥΣ ΟΜΟΧΕΙΡΙΑΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ !!!!!!!!
    ΧΑΙΡΕΤΩ
    Αλ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.